پاکستان به دنبال استقرار دوباره جنگنده‌های اف-۱۶

منابع هندی مدعی شدند پاکستان به منظور جلوگیری از زیان عمده در اثر حملات احتمالی از سوی هند، جنگنده‌های خود را به طور پراکنده در جایگاه‌های جدید مستقر کرده است.

پاکستان به دنبال استقرار دوباره جنگنده‌های اف-۱۶به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه هندی «اکونومیک تایمز» به نقل از منابع دولتی گزارش داد پاکستان به دنبال استقرار دوباره جنگنده‌های اف-۱۶ متعلق به نیروی هوایی خود است.

بنا به گزارش این روزنامه هندی، علیرغم گذشت دو ماه و نیم از حملات هوایی از سوی نیروی هوایی هند، نیروی هوایی پاکستان همچنان در خصوص ایمنی جنگنده‌های اف-۱۶ نگران است. منابع هندی مدعی شدند پاکستان پس از استقرار جنگنده‌های خود در استان پنجاب، به منظور جلوگیری از زیان عمده در اثر حملات احتمالی از سوی هند، آن‌ها را به طور پراکنده در جایگاه‌های جدید مستقر کرده است.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که روابط هند و پاکستان به دنبال حملات صورت گرفته در ۱۴ فوریه سال میلادی جاری که در اثر آن دست کم ۴۰ تن از نیرو‌های امنیتی هند در یک حمله تروریستی کشته شدند، دچار تنش شده است.

پیشتر نیز روزنامه «تایمز آو هندوستان» به نقل از یکی از مقامات نظامی این کشور گزارش داد علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی برای حل و فصل تنش‌ها میان هند و پاکستان که از اواسط ماه فوریه سال جاری میلادی بالا گرفته است، پاکستان یکی از اسکادران‌های جنگنده اف ۱۶ خود را در مرز با هند مستقر کرده است.

تنش در روابط اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از حادثه تروریستی چندی پیش در کشمیر شدت یافت. گروه موسوم به جیش المحمد در پاکستان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت. پس از این حادثه، دو طرف جنگنده‌های یکدیگر را هدف قرار دادند. جنگنده‌های پاکستانی ۲ جنگنده هندی را هدف گرفتند و سرنگون کردند. همزمان رسانه‌های هندی نیز از ساقط کردن یک جنگنده پاکستانی در کشمیر خبر دادند که اسلام‌آباد گزارش‌ها در این خصوص را رد کرد.

هند، دولت پاکستان را متهم به کمک و حمایت از تروریسم کرده و به این کشور که مجهز به سلاح‌های هسته‌ای است هشدار داده که حمایت از تروریسم را تحمل نخواهد کرد. در عین حال پاکستان افراد نزدیک به «مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی جیش محمد را بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، تسلیحات نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار