واشنگتن پست گزارش داد؛

ثبت یک هنجارشکنی دیگر برای رئیس‌جمهور آمریکا/ استفاده ترامپ از هواپیمای اختصاصی ریاست‌جمهوری برای تبلیغات انتخاباتی

واشنگتن پست در گزارشی نوشت استفاده دونالد ترامپ از هواپیمای اختصاصی ریاست‌جمهوری برای تبلیغات انتخاباتی، انتقاداتی را برانگیخت.

ثبت یک هنجارشکنی دیگر برای رئیس‌جمهور آمریکا/ استفاده ترامپ از هواپیمای اختصاصی ریاست‌جمهوری برای تبلیغات انتخاباتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­واشنگتن پست در گزارشی نوشت استفاده دونالد ترامپ از هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری برای تبلیغات انتخاباتی، انتقاداتی را برانگیخت.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه در حالی که پشت میز خود در هواپیمای اختصاصی‌اش نشسته بود و نشان ریاست جمهوری در سمت چپ وی بر روی دیوار دیده می‌شد، در یک فیلم کوتاه از ورود «بیل دبلازیو» شهردار نیویورک، به عرصه رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ انتقاد کرد.

وی در این فیلم گفت: "اگر شما مالیات‌های بالا و جرم و جنایت را دوست دارید می‌توانید به وی رای بدهید."

استفاده ترامپ از هواپیمای ریاست جمهوری با هزینه مالیات دهندگان تا انتشار یک پیام سیاسی سوالات قانونی و اخلاقی زیادی را ایجاد کرده است.

پاول ریان، معاون گروه نظارتی Common Cause گفت: "تبلیغ در هواپیمای شخصی ایر فورس وان، کاملا ناشایست و برخلاف هنجار‌های تاریخی برای یک رئیس جمهور است. اکثر روسای جمهور احترام کافی برای مقام و منصب خود قائل بودند و تلاش می‌کردند مبارزات انتخاباتی را از وظایف رسمی خود جدا کنند. دونالد ترامپ چنین رئیس جمهوری نیست."

رئیس جمهور و معاون وی از قانون هچ مستثنی هستند. در این قانون مقامات شاخه اجرایی از شرکت در برخی فعالیت‌های سیاسی خاص از جمله استفاده از موقعیت دولتی برای نفوذ در انتخابات، اشتغال در مناصب مرتبط با انتخابات، شرکت در مبارزات سیاسی و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نامزد‌ها یا احزاب سیاسی، منع شده‌اند. با این حال قوانین مالی انتخاباتی برای آن‌ها نیز صدق می‌کند، اما به ندرت اجرا می‌شود.

ترامپ این ویدئو را در حال سفر برای جمع آوری کمک‌های مالی در نیویورک ضبط کرد.

کریگ هولمان از سازمان پابلیک سیتیزن (Public Citizen) گفت: "در حالی که رئیس جمهور فعلی آزادی عمل قابل توجهی در ترکیب هزینه‌های رسمی خود برای اهداف امنیتی و هزینه‌های انتخاباتی خود دارد، این ویدئو به خودی خود هیچ هدفی جز تبلیغات انتخاباتی ندارد. این بسیار منطقی است که انتظار داشته باشیم کمپین انتخاباتی ترامپ هزینه این ویدئو را برعهده بگیرد."

پس از انتشار این ویدئو، گروه شهروندان مسئول در واشنگتن (CREW) در توئیتر نوشت: "آگهی تبلیغاتی خوبی در ایر فورس وان فیلمبرداری شده است. شما قانونا باید هزینه استفاده از این هواپیما برای یک سفر سیاسی را به وزارت خزانه‌داری بپردازید. از آنجایی که شما هیچ مشکلی در منتشر کردن این ویدئو در توئیتر نداشتید، پس نباید در انتشار رسید بازپرداخت پول مالیات‌دهندگان در توئیتر نیز مشکلی داشته باشید."

در همین حال ویرجینیا کانتر، مشاور این گروه گفت آن چه وی را بیش از نقض قوانین مالی مبارزات انتخاباتی ناراحت می‌کند، استفاده رئیس جمهور از نشان ریاست جمهوری در این فیلم تبلیغاتی بوده است. بر اساس قوانین آمریکا، استفاده از این نشان به منظور ایجاد یک تصور غلط درباره حمایت یا تایید دولت آمریکا، غیرقانونی است. وی گفت رئیس جمهور این اختیار را دارد که چگونه از این نشان استفاده شود، اما فقط در فعالیت‌های رسمی‌اش.

مجازات نقض قانون هچ از توبیخ رسمی تا برکناری از سمت را در پی دارد.

ریان گفت: "مقامات بلند پایه دولت بار‌ها قانون هچ را نقض کرده‌اند و بار‌ها توبیخ‌هایی از دفتر مشاور ویژه دریافت کرده‌اند، اما آن‌ها بار‌ها کار خود را تکرار کرده‌اند."

وی افزود: "مشکل اینجاست که رئیس جمهور به قوانین اخلاقی توجهی نمی‌کند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار