ترودو به تلاش برای خریدن رسانه‌ها پیش از انتخابات پارلمانی متهم شد

نخست‌وزیر کانادا به تلاش برای جلب حمایت رسانه‌ها و تضعیف آزادی آن‌ها پیش از برگزاری انتخابات آتی پارلمان این کشور متهم شد.

ترودو به تلاش برای جلب حمایت رسانه‌ها پیش از انتخابات پارلمانی متهم شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا ۶۰۰ میلیون دلار از پول مالیات دهندگان این کشور را به منظور اعطای اعتبار مالیاتی و سایر امتیازات به روزنامه‌ها اختصاص داده و به این علت به تلاش برای جلب حمایت رسانه‌ها و تضعیف آزادی رسانه‌ها متهم شده است.

این لایحه که در ابتدا با هدف حمایت از روزنامه نگاری در عصر دیجیتال معرفی شد، انتظار می‌رود در ماه‌های آتی و پیش از برگزاری انتخابات عمومی کانادا در ماه اکتبر در پارلمان این کشور به تصویب برسد.

یکی از نمایندگان محافظه کار کانادا در گفتگو با ساندی تلگراف زمان بندی نخست وزیر این کشور را بسیار هوشمندانه ارزیابی کرد و گفت او این مسئله را تبدیل به یک مسئله انتخاباتی برای روزنامه نگاران کرد. مفهوم اینکار او این است که «به من برای انتخاب دوباره کمک کنید و ما به شما کیسه پر پول می‌دهیم. اگر بگذارید من شکست بخورم، شما خودتان باید هزینه هایتان را بپردازید.»

در لایحه معرفی شده از سوی دولت کانادا، تصمیم گیری درباره توزیع این اعتبار از سوی نهادی مستقل از «جامعه خبری و روزنامه نگاری» و منتصب از سوی دولت صورت می‌گیرد. این نماینده پارلمان کانادا یادآور شد ترودو می‌خواهد تعریفی از روزنامه‌نگاری قابل قبول را ارائه کند و سپس به کسانی که مطابق با چنین تعریفی هستند، پول بدهد. این کار در بلندمدت منجر به ایجاد یک گروه بسیار وابسته از روزنامه نگاران با تفکر لبیرال می‌شود که علاقه زیادی به حفظ لبیرال‌ها در قدرت دارند.

این در حالیست که بیل مورنو، وزیر دارایی کانادا در این باره گفت این کار از نقش حیاتی که رسانه‌های خبری مستقل در دموکراسی دارند، حفاظت می‌کند و به روزنامه نگاران محلی که در عصر دیجیتال دچار تنگنا شدند، کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار