افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی در استان اردبیل

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اردبیل گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی در این استان افزایش یافته و ۹۰ درصد مرگ و میر هم مربوط به این بیماری هاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فخرالدین نصیری، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اردبیل امروز در همایش روز ملی جمعیت در اردبیل گفت: برای کاهش این بیماری لازم است آموزش تغذیه و رژیم غذایی، بالا بردن سطح زندگی و فرهنگ سازی مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: بعد از این بیماری بالاترین مرگ و میر مربوط به بیماری‌های سرطان است هر چند میانگین استان در این بیماری از میانگین کشوری پایین است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اردبیل با بیان اینکه رژیم غذایی باید تغیبر یابد، گفت: مصرف نمک در این استان بالاست و باید شهروندان نوع تغذیه خود را اصلاح کرده و از مصرف نمک بیشتر پرهیز کنند.

نصیری با اشاره به طرح فشار سنجی در استان افزود:۶۱۰ هزار خانوار در این استان وجود دارد که برای نیمی از آن‌ها طرح فشار خون اجرا می‌شود.

وی افزایش سالمندی در استان را نگران کننده دانست و گفت: بالاترین میزان سالمندی مربوط به شهرستان نیر و پایین‌ترین آن مربوط به پارس آباد است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اردبیل بیان کرد: شهرستان‌های نیر و کوثر با ۱۵ درصد و گرمی هم ۱۲.۶ درصد بالاترین میزان سالمندی را دارند.

انتهای پیام/ع

افزایش سالمندی در استان اردبیل نگران کننده است

برچسب ها: تغذیه ، رژیم غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.