شماری از مردم شیلی در اعتراض به واردات محصولات شرکت آمریکایی مونسانتو به کشورشان در شهر سانتیاگو تظاهرات کردند.

تظاهرات ضد یک شرکت آمریکایی در شیلیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از مردم شیلی در اعتراض به واردات محصولات شرکت آمریکایی مونسانتو (Monsanto) به کشورشان در شهر سانتیاگو تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعار مخالفت خود را با واردات و فروش محصولات این شرکت آمریکایی ابراز داشتند.

یکی از شهروندان در این تظاهرات گفت: «اگر محصولات این شرکت وارد کشور ما شود و ما غذا‌هایی را که از نظر ژنتیکی اصلاح (دستکاری) شده اند مصرف کنیم آنگاه معلوم نیست که بر سر سلامتی ما چه خواهد آمد. محصولات شرکت آمریکایی مونسانتو سرانجام به این کشور وارد خواهد شد و محصولات غذایی کثیف خود را به ما خواهد فروخت و بسیاری از ما از سرطان جان خواهیم باخت.»

فرانچسکا فرناندز (Francisca Fernández) یکی دیگر از حاضران در این تظاهرات گفت: «ما خواهان دانه‌های اصلاح ژنتیکی شده نیستیم. ما خواهان کود‌های شیمیایی خطرناک بیشتر نیستیم. ما در گذشته با این موضوع به شدت برخورد کرده ایم. ما در اینجا شاهد آن هستیم که محصولاتی جایگزین محصولات ما خواهند شد که جان ما را به خطر خواهد انداخت».

گفتنی است که شرکت مونسانتو یک شرکت فعال در تولید بذر‌های گیاهی اصلاح نژاد شده و کود‌های شیمیایی است. این شرکت با شرکت آلمانی بایر ادغام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار