شگرد عجیب سارقان برای دزدیدن گوشی تلفن همراه و جواهرات زنان

دو مرد و یک زن که با شگردی خاص گوشی تلفن همراه و طلا و جواهرات زنان را سرقت می‌کردند پس از ۳۰ فقره دزدی در تهران و البرز دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ بیژن جنتی فرمانده انتظامی فردیس اظهار کرد: اعضای این باند با جست و جو در سایت‌های تبلیغاتی اینترنتی کسانی را که قصد فروش گوشی تلفن همراه خود را داشتند، شناسایی کرده و فروشنده را برای انجام معامله در ساعت‌های پایانی شب به مکان‌های خلوت می‌کشاندند.

آن‌ها با دو دستگاه خودروی ۴۰۵ و ۲۰۶ سر قرار آمده و پس از مشاهده گوشی تلفن همراه با حیله و فریب اعتماد فروشنده را جلب کرده و به جای پرداخت پول نقد اقدام به کارت به کارت کردن پول کرده و با ساختن یک صفحه مجازی روی صفحه گوشی تلفن همراه خود عملیات انتقال را تا مرحله پایانی در مقابل فروشنده انجام داده و در بالای صفحه عملیات پایان کارت به کارت نمایش داده می‌شد، اما در زمان واریز وجه عملیات را لغو کرده و با وعده این موضوع که آخر شب است و پیامک انتقال وجه به شما ارسال خواهد شد، گوشی را از فروشنده تحویل گرفته و محل را ترک می‌کردند. در بعضی موارد به محض مشکوک شدن فروشنده، سارقان با استفاده از خشونت و توسل به ارعاب و زور گوشی را به سرقت برده و متواری می‌شدند.

با اعلام شکایت‌ها و با انجام اقدامات پلیسی هویت دو نفر از سارقان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که سوار یک دستگاه خودرو ۴۰۵ بودند دستگیر شدند و در بازرسی از خودرو تعدادی گوشی تلفن همراه و مقدار تقریبی دو گرم مواد روان‌گردان شیشه کشف شد.

متهمان اعتراف کردند که با این شیوه تاکنون اقدام به ۳۱ فقره سرقت در شهر‌های ملارد، شهرستان شهریار، شهر قدس، اندیشه، مناطقی از کرج و شهرستان نظرآباد استان البرز کرده‌اند.

سرهنگ جنتی گفت: در بررسی‌های تکمیلی، سارق زن نیز اعتراف کرد که گاهی اوقات به آرایشگاه‌های زنانه رفته و پس از جلب اعتماد صاحب آرایشگاه و با ترفند‌های خاص گوشی و طلا‌های مشتریان را سرقت کرده و با خودرو ۴۰۵ که دارای سابقه توقیف از شهرستان قدس بود اقدام به فرار می‌کرد.

با تلاش مأموران متهم ردیف سوم نیز در شهرستان فردیس، دستگیر و همگی متهمان با صدور قرار وثیقه مناسب روانه زندان شدند.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوبه پلیس هست جلوی این افراد خلاف کارو میگیره وگرنه مردم بدبخت چه کاری از دستشون بر میاد.
امیدوارم قانون مجازات این افراد رو سنگین کنند که حداقل پنج سالی زندان بمونن شاید آدم بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
معتادای...، باید اینها را دستاشونو قطع کرد تا دیگه دزدی نکنند.
آخرین اخبار