طرح کاهش خشونت علیه زنان و خانواده در کردستان آغاز شد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان از آغاز اجرای طرح کاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان و خانواده در این استان خبر داد و گفت: این طرح امسال با جدیت کامل در استان اجرا می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،لیلا آژیر گفت: این طرح در سال‌های گذشته نیز به شیوه‌های مختلف در استان اجرا شده بود، اما امسال با روش‌هایی دیگر و به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: اجرای این طرح که از اول امسال در استان کلید خورده در ۲ فاز برنامه ریزی شده که فاز اول آن آگاه سازی بانوان است، چون در این موضوع با زنانی برخورد می‌کنیم که خشونت پذیر بوده و این رفتار را به عنوان یک واقعیت و سبک رفتاری پذیرفته اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اضافه کرد: در این طرح علاوه بر اینکه جامعه مخاطب یعنی همان بانوان با حقوق خود آشنا می‌شوند به مردان نیز آموزش تغییر رفتار داده خواهد شد و تلاش می‌شود روحیه خشونت گری آنان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه بسیاری از روانشناسان معتقدند این موضوع، مساله‌ای مردانه است و اگر قرار برکاهش آن باشد باید ابتدا بر روی آقایان کار شود، یادآور شد: امسال برای نخستین بار بحث خشونت علیه زنان وارد فضای اداری استان شده و کارگاه‌های آموزشی برای آقایان برگزار می‌شود.

آژیر با بیان اینکه هیچ آسیب اجتماعی بطور کامل حل نمی‌شود بلکه می‌تواند کاهش پیدا کند، گفت: خشونت علیه زنان نیز به عنوان یک آسیب می‌تواند با ارائه راهکارها، تغییر رفتار‌ها و افزایش اطلاعات رفتار در جامعه کاهش یابد.

طرح کاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان و خانواده توسط دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد دراستان با اولویت سکونت‌های غیر رسمی و حاشیه شهر‌ها اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.