رئیس جهاد دانشگاهی مطرح کرد؛

عدم وابستگی به شرق و غرب، اساس کار انقلاب/ توان ایران در حوزه‌های علمی به اثبات رسیده است

طیبی گفت: در حال حاضر توان ایران در حوزه‌های مختلفی همچون علم و فناوری به اثبات تمام جهانیان رسیده است.

استقلال اقتصادی و علمی بدون توجه به شرق و غرب/ توان ایران در حوزه‌های علمی به اثبات رسیده استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی پژوهشی میان جهاد دانشگاهی و سازمان اقتصادی کوثر که صبح امروز در محل جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همانند جهاد سازندگی نهادی است که می خواهد خودباوری را در کشور نهادینه کند و خوشحال هستم که سرعت عمل موسسه کوثر بالاست اما از اینکه دیر به سمت این موسسه رفته‌ایم، ناراحتم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آماده همکاری در تمام حوزه‌هاست، گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم که می‌توانیم در حوزه صنعت هم وارد عمل شویم و در بخش طراحی خودروهای الکترونیکی دفتر طراحی خود را در این سازمان ایجاد کنیم.

طیبی با اشاره به اساس کار انقلاب بیان کرد: وابسته نبودن به شرق و غرب اساس کار انقلاب است و همین موضوع سبب شده تا در حوزه‌های اقتصادی و دفاعی هم استقلال داشته باشیم و با تکیه بر توان داخلی بتوانیم محصولات مورد نظرمان را تولید کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: در حال حاضر تکیه ما در بخش علم و فناوری است و در این حوزه موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده‌ایم و با کسب موفقیت‌های بیشتر در این حوزه‌ها می‌توانیم کارآمدی بیش از پیشی را در عرصه رقابت با سایر محصولات جهانی داشته باشیم.

تبدیل علم به ثروت، هدف اصلی جهاد دانشگاهی

وی درباره تاسیس جهاد دانشگاهی و هدف آن گفت: ما می‌خواهیم با کمک علم و فناوری توان کشور را به اثبات برسانیم و بگوییم که ایران توان حرکت در تمام مرزهای دانش را دارد و می‌تواند علم را به فناوری و ثروت تبدیل کند.

طیبی تصریح کرد: در بخش‌هایی همچون پزشکی و کشاورزی توانسته‌ایم با تکیه بر توان داخلی موفقیت‌های بسیاری را به دست آوریم و نگاه ما به این حوزه‌ها کاربردی است.

رئیس جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به تفاهم نامه امروز جهاد دانشگاهی بیان کرد: خوشحال هستم که با یک سازمان بزرگ اقتصادی که نقش مهمی در تولید ثروت کشور دارد تفاهم نامه امضا کرده‌ایم و می‌توانیم به پیشرفت‌های خوبی دست یابیم.

در ادامه مراسم محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار کرد: جهاد دانشگاهی برای تحقق اهداف مهمی راه اندازی شد و نشان داد که ما می‌توانیم همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد در راستای هم افزایی بیشتر و برای تحقق شعار ما می‌توانیم است و همان طور که مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم اشاره کردند دانشگاه و علم به توانایی تعبیر شده است

در بخش زراعت ۲۰ سال عقب‌تر از دنیا هستیم

اسکندری با بیان اینکه علی رغم گذشت چهل سال از عمر انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم، گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم که از تمام ظرفیت‌هایمان به نحو احسن استفاد کنیم و دلیل آن استفاده کم از علم بوده در حال حاضر در بخش زراعت ۲۰ سال عقب‌تر از دنیا هستیم و دام و دم پروری ما نیز همین گونه است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: باید با استفاده بیشتر از علم و دانش تلاش کنیم تا فاصله میان علم و عمل را کمتر کنیم و از تمام ظرفیتمان برای رسیدن به مقاصد مهم بهره ببریم.

هیچ کمکی از دولت نمی‌گیریم

وی با بیان اینکه دانش باید به دانشگاهیان داده شود، گفت: نیرو‌های دانشگاهی و آن‌هایی که کاربلد هستند باید وارد عمل شوند و به فعالیت در عرصه‌های مختلف علمی و اقتصادی بپردازند.

اسکندری یادآوری کرد: سازمان ما وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران است و هیچ کمکی از دولت نمی‌گیرد و سعی دارد تا علاوه بر فعالیت در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی در حوزه تجهیزات پزشکی هم وارد عمل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار