بیش از ۳۶ هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گیاهان دارویی رفته است

مدیرکل اداره منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون ۳۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع این استان و مناطق مستعد دیگر زیر کشت گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه رفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،حسین حکمتیان مدیرکل اداره منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای رویشگاه بیش از ۲ هزار گونه گیاهی است که از این تعداد ۴۵۰ گونه آن گیاهی و دارویی است.

وی افزود: تاکنون ۳۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع این استان در مناطق تنگ سرخ، تل گاه، سرداب، مله شوره و کاکان و مناطق مستعد دیگر زیر کشت گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه رفته است.

حکمتیان با اشاره به انواع گیاهان که در مراتع کشت می‌شود، گفت: گیاهانی از جمله مادران، بیلهر، جاشیر خوراکی، تره کوهی، کلوس، بن سرخ، کارده، آویشن، لاله واژگون، ترنجبین، خارو، خشت، چوش، درمه، برنجاس، کاسنی و سیاهدانه از جمله گیاهان دارویی و خوراکی هستند که در مراتع این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳ هکتار از مراتع مناطق گرمسیری به بادام کاری اختصاص داده شد، ابراز کرد: ۳ گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین به وفور در ارتفاعات این استان یافت می‌شوند.

مدیرکل اداره منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: هدف از کشت گیاهان دارویی حفاظت از مراتع و جلوگیری از انقراض گونه‌های گیاهی است.

وی با اشاره به حمایت‌های منابع طبیعی در کشت و توسعه گیاهان دارویی در مراتع گفت: توزیع بذر رایگان، نظارت فنی، کمک به قرق و حفاظت از جمله حمایت‌های منابع طبیعی برای رونق تولید گیاهان دارویی در این استان است.

حکمتیان با بیان اینکه برای کشت هر هکتار گیاه داروی در مراتع استان به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال اعتبار نیاز است، گفت: براساس برآورده صورت گرفته این استان قابلیت کشت ۲۰۰ هزار هکتار ازمراتع به گیاهان دارویی را دارد.

مدیرکل اداره منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد هم چنین گفت: هم‌اکنون سند توسعه گیاهان دارویی برای این استان تدوین شده که این امر با توسعه گیاهان دارویی در مراتع، کشت در مزارع و ایجاد صنایع تبدیلی در این سند در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/پ

 مراتع کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گیاهان دارویی رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار