راه اندازی ۲۷ کتابخانه کانون توسعه فرهنگی کودکان در کشور

مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان، گفت: کانون توسعه فرهنگی کودکانی طی دو دهه فعالیت توانسته است ۲۷ کتابخانه با 140 هزار جلد کتاب ایجاد کرده و ۱۴ هزار نفر را به عضویت بگیرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منیر اصلانی پور، مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان، در آیین گشایش بیست و هفتمین کتابخانه کانون توسعه فرهنگی کودکان در شهر نوش آباد، گفت:

این کانون با هدف توسعه فرهنگی در مناطق محروم و بهره‌مندی کودکان از آموزش‌های غیررسمی تشکیل شده است.

وی، افزود: این کانون توانسته به ۴۱ شهر و روستا در مناطق محروم کشور یک هزار و ۱۸۲ جلد کتاب هدیه بدهد و این مهم امکان پذیر نبود، مگر با یاری و همراهی دوستان و همراهان کانون توسعه فرهنگی کودکان که با خرید و اهدای کتاب ما را حمایت کردند.

به گفته وی، تجهیزکتابخانه برای کودکان ساکن در روستا‌های مرزی و مناطق عشایری، یک فعالیت اساسی و بنیادی برای ساختن آینده با کیفیت و شهروندان متعهد، مسوولیت پذیر، آگاه و پاسخگو است.

مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان، با تاکید بر اینکه جامعه انسانی زمانی از تنش‌های درونی و نگرانی‌ها نجات می‌یابد که مطالعه و آگاهی توسعه پیدا کند گفت: توسعه و ترویج کتاب خواندن منجر به تغییر نگرش به زندگی می‌شود.

اصلانی پور، توسعه فرهنگی را در گرو پذیرش تفاوت‌ها و تنوع‌های فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه‌ها بستری برای شناخت متقابل و تعامل فرهنگی ایجاد می‌کنند.

وی افزود: کتابخانه فقط محلی برای کتاب‌خوانی نیست، بلکه محلی است برای دور هم جمع شدن، گفتگو و شناخت بهتر خود و جامعه، یافتن راه حل‌های خلاقانه برای رفع مشکلات و محلی برای رشد خلاقیت‌ها است.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: فعالیت کتابخانه ها، در دنیای مدرن، محدود به خواندن کتاب نیست، بلکه مولفه‌هایی مثل حقوق کودک، ارتباط سالم، شناخت مراحل رشد، تقویت ارتباط فکری، سلامت بنیان خانواده، خواندن جمعی، تمرین مشارکت و پذیرش دیگری و ... را در بر می‌گیرد.

اصلانی پور، اظهارداشت: یکی از اهداف کانون توسعه فرهنگی کودکان این است که در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی، شناخت کتاب خوب، آموزش‌های مربوط به کتابخوانی و کتابداری و فعالیت‌های کتابخانه‌ای را در اختیار همه قرار دهد.

شایان ذکر است: بیست و هفتمین کتابخانه کانون توسعه فرهنگی کودکان با اعتبار معادل ۲۰۰ میلیون ریال در شهر تاریخی نوش آباد با حضور مسوولان اجرایی راه اندازی شد.

انتهای پیام/م

 

راه اندازی  کتابخانه کانون توسعه فرهنگی کودکان در شهر نوش آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.