معدوم سازی بیش از ۵ تن موادغذایی فاسد در همدان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از معدوم سازی پنج تن و ۷۰۳ کیلوگرم موادغذایی فاسد در ۱۰ روز نخست ماه رمضان خبر داد.

معدوم سازی بیش از ۵ تن موادغذایی فاسد در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی،مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲ هزار و ۵۹۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی با آغاز طرح سلامت رمضان تا دهمین روز از ماه مبارک رمضان صورت گرفت.

وی بیان کرد: ۳۹۴ بازدید از شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی و ۳۷۵ بازدید از محل‌های تولید، تهیه و فروش اختصاصی زولبیا و بامیه و شیرینی‌های سنتی انجام شد.

رفعتی اضافه کرد: با توجه به افزایش عرضه آش و حلیم در ماه رمضان ۱۲۷ مورد بازرسی نیز از مراکز فروش این مواد غذایی صورت گرفت.

وی ادامه داد: پیش از آغاز ماه رمضان نسبت به سرکشی از اماکن متبرکه نیز اقدام‌هایی صورت گرفت و در این مدت زمان بازرسان ۳۳۱ بار به مساجد و اماکن متبرکه سرکشی کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: به منظور بررسی وضعیت سلامت اماکن بین راهی ۳۸ بازدید و سرکشی نیز از این محل‌ها در ۱۰ روز نخست ماه رمضان صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت سلامت آب ۲۴۱ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و چهار هزار و ۲۸۱ مورد کلرسنجی انجام شد.

رفعتی انجام ۱۷۴ مورد نمونه برداری مواد غذایی و یک هزار و ۱۰۷ مورد سنجش با بهره گیری از تجهیزات پرتابل بازرسی را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته برشمرد.

انتهای پیام/ ش

۲ هزار و ۵۹۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی همدان با آغاز طرح سلامت رمضان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار