معاون امور داوطلبان هلال احمر ایلام گفت: راه اندازی خانه های هلال در روستاها با توجه به آسیب پذیر بودن آن ها در هنگام حوادث ضرورت دارد.

ضرورت ایجاد خانه های هلال در روستاهای استان ایلامبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، معصومه شاهماری معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر ایلام در خصوص ضرورت راه اندازی خانه های هلال جهت توسعه مهارت ها و توانمندی روستاییان با توجه به آسیب پذیر بودن روستاها در هنگام حوادث و اهمیت آموزش به اقشار مختلف جامعه در زمان حوادث با استفاده از ظرفیت دهیاران و شورای اسلامی روستاها در زمینه فعالیت های بشر دوستانه با مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام دیدار و گفتگو کرد.    

وی بر ضرورت راه اندازی خانه های هلال با مشارکت دهیاری ها در روستاها تاکید کرد و گفت: جذب دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا ها به عنوان نیروهای داوطلب و ارائه آموزش های عمومی ، تخصصی و امداد و نجات از طریق اعزام مربی های هلال احمر در گام اول برای آموزش دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها در جهت ارتقای سطح آمادگی جامعه روستایی برای آمادگی و مقابله با بلایا و حوادث ضروری است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان افزود: هدف از ایجاد خانه های هلال ، پروژه های محرومیت زدایی وآموزش های امدادی در دورترین و محروم ترین نقاط استان به روستاییانی که دانش امدادی آنها پایین است.

موسوی مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام با بیان اینکه هر روستا باید یک خانه هلال داشته باشد نیز آمادگی خود را جهت همکاری با هلال احمر در این امر مهم اعلام کرد.

انتهای پیام/با

راه اندازی خانه های هلال در روستاهای ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.