گسترش کمپین‌های ضدترامپ در اینستاگرام

نتایج یک پژوهش جدید نشان داد فعالیت کمپین‌های اینستاگرامی ضدترامپ در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که به تازگی هشتگ‌های «تنفر از ترامپ» و «از ترامپ متنفر هستم» در اینستاگرام بوسیله کمپین‌های هماهنگ شده و با هدف تضعیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این رسانه اجتماعی ایجاد شده است.

این پژوهش که بوسیله یک شرکت تحلیلی ایتالیایی با نام «گوست دیتا» انجام شد، نشان داد حدود ۳۵۰ حساب اینستاگرامی ضد ترامپ در تلاش هستند پیام‌هایی را که گاهی با تصاویر همراه هستند، علیه رئیس جمهور آمریکا گسترش دهند.

این ۳۵۰ حساب اینستاگرامی ضدترامپ از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۱۲۱ هزار پست منتشر کرده اند. در کل، پست‌هایی که این حساب‌های اجتماعی در اینستاگرام علیه دونالد ترامپ منتشر کرده اند بیش از ۳۵.۲ میلیون تعامل داشته و ۳.۹ میلیون از این تعامل‌ها در دو ماه گذشته اتفاق افتاده است. این پژوهش همچنین نشان داد که فعالیت‌های این کمپین‌های ضدترامپی در ماه‌های اخیر و بخصوص از ماه آوریل به بعد به شدت افزایش یافته است.

در این پژوهش آمده است: بیشتر محتوایی که بوسیله این حساب‌های اینستاگرامی تولید می‌شود، تا حدودی یکسان هستند. بیشتر این پیام‌های ضدترامپی هم در فاصله چند دقیقه از یکدیگر در این حساب‌ها منتشر شده اند.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که در آن قابلیت انتشار عکس و ویدئو برای کاربران فراهم شده است. شرکت فیس‌بوک، کمپانی مادرِ اینستاگرام محسوب می‌شود. اینستاگرام پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال بررسی و حذف حساب‌هایی است که قوانین این شرکت را نقض کرده اند. بنابر اعلام اینستاگرام، تاکنون تعدادی از این حساب‌های ضدترامپی هم غیرفعال شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار