رکورد ۱۷ ساله بارش‌های اردیبهشت ماه درنیکشهر شکسته شد

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان، میزان بارش‌های اردیبهشت‌ماه نیکشهر به ۵۸ میلیمتر رسید و رکورد ۱۷ ساله بارش این ماه شهر شکسته شد.

رکورد ۱۷ ساله بارش‌های اردیبهشت ماه نیکشهر شکسته شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از  روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ؛ محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: تمام بارش‌های دریافتی اردیبهشت‌ماه جاری نیکشهر مربوط به چهار روز منتهی به ۲۹ اردیبهشت است که برای نخستین بار از زمان تأسیس ایستگاه هواشناسی در این شهر به این مقدار رسیده است.

وی افزود: ایستگاه نیکشهر ۱۷ سال پیش تأسیس شد و در این مدت بیشترین بارش ماهانه اردیبهشت آن ۳۲.۸ میلیمتر بوده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان به تشریح فعالیت سامانه بارشی اخیر استان پرداخت و گفت: این سامانه که از دوشنبه گذشته در استان فعال شده، هم به لحاظ شدت و هم به لحاظ گستره فعالیت یک سامانه قوی است به طوریکه در مدت فعالیت آن حداقل ۱۴ شهرستان را در برگرفته است.

دیانتی ادامه داد: تا امروز از شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، فنوج، دلگان، بزمان، مهرستان، سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، خاش، زاهدان، زابل، نیمروز، چابهار گزارش بارندگی شده که در برخی شهرستان‌ها میزان بارش‌ها قابل توجه بوده است؛ برای نمونه از ایستگاه‌های بارانسجی نیکشهر نظیر توتان ۷۶، پیپ ۶۱ و شهر نیکشهر ۵۸ میلیمتر باران گزارش شده است.

انتهای پیام/ع

تداوم بارش ها در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار