آیین رونمایی و آغاز عملیات احداث موزه استاد "ایران درودی" با حضور اعضای شورای شهر تهران در منطقه ۶ تهران برگزار شد.

آیین عملیات احداث موزه به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین رونمایی و آغاز عملیات عمرانی احداث موزه "ایران درودی" با حضور حناچی شهردار تهران، استاد ایران درودی، دهداری پور شهردار منطقه ۶ و ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران برگزار شد.

ایران درودی در ابتدای این مراسم گفت: لازم است ما از این دست موزه‌ها به فراوان در کشور و پایتخت داشته باشیم چرا که ایران کشوری هنر دوست و هنرمند پرور است و من به عنوان یکی از اعضای خانواده هنر کشور تشکر می‌کنم.

درودی با اشاره به تمدن ۷ هزار ساله ایران گفت: ۷ هزار سال تمدن ایران نشان می‌دهد که ایران کشوری مملواز مردمانی با هوش و هنرمند است و من به عنوان یک زن ایران در هر کجای دنیا که سفر کردم همواره به دنبال اعتلاء نام میهن خود بودم.

وی ادامه داد:در سال ۴۷ وقتی تمام آثار در مجله‌های روز آن زمان به چاپ رسید به این فکر افتادم که در کشور خودم آثار خودم را به مردمان کشور خودم تقدیم کنم و آن را برای مردم این سرزمین به یادگار بگذرام و امروز با کمال میل ۱۹۵ اثر خودم را پیشکش مردم این سرزمین می‌کنم.

حناچی شهردار تهران در سخنانی بیان کرد: باید تشکر کنم از هنرمند گرامی سرکار خانم ایران درودی که به ما این امکان را داد تا بتوانیم از آثار ایشان در راستای بالا بردن ظرفیت فرهنگی پایتخت استقاده کنیم.

شهردار افزود: این اتفاق، اتفاق خوبی است که به همت شورای شهر تهران و با همکاری استاد ایران درودی انجام گرفت و برای ما تهران بسیار ارزشمند است که بتوانیم از این روش که در بیشتر کشور‌های جهان مرسوم است، ظرفیت فرهنگی پایتخت را افزایش دهیم و امیدوار باشیم که بتوانیم این اقدام را به سایر نقاط نیز تعمیم دهیم.

حناچی افزود:شهرموفق در دنیا تنها به ساختمان و پروژه‌های عمرانی آن شناخته نمی شود، زیرا بر روی فرهنگ نیز به راه‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کند و ما هم باید به دنبال الگو برداری از دیگر کشور‌ها باشیم و مطمئن باشیم که ظرفیت‌های فرهنگی کشور ما بسیار بیشتر از دیگر کشور‌ها است.

وی ادامه داد:ما توانستیم در شورای شهر تهران این بستر را فراهم کنیم و تلاش کنیم با جای دادن تمام آثار ارزشمند ایران اسلامی در کنار طبیعت بی نظیر آن و در کنار زیبایی منحصر به فرد سلسله جبال البرز، تهران را به یکی از زیبا‌ترین شهر‌های جهان تبدیل کنیم و باید گفت که این هدف ماست و از تمام ظرفیت و توان خود در این عرصه استفاده خواهیم کرد.

شهردار تهران ادامه داد:متاسفانه در برخی از موارد ظرفیت و زیبایی‌های کشور و پایتخت را فراموش کردیم و از گسترش آن غافل شده ایم و من امیدوارم که این اقدام فتح بابی برای رسیدن به شهری مملو از آثار فرهنگی منحصر به فرد باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.