برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات قرآن کریم مساجد و پایگاه های بسیج شهرستان باوی

بیست و دومین دوره مسابقات قرآن کریم مساجد و پایگاه‌های بسیج شهرستان باوی در مسجد امام حسین(ع) کوی ندافیه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیست و دومین دوره مسابقات قرآن کریم مساجد و پایگاه‌های بسیج شهرستان باوی همزمان با شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام در رشته‌های صوت و ترتیل در مسجد امام حسین(ع) ندافیه با حضور حجت الاسلام همت پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان، سروان عامری جانشین فرماندهی ناحیه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان باوی،سروان حمید فرمانده حوزه بسیج حضرت ابوالفضل (س) ملاثانی،شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر ملاثانی، قاریان و مردم خداجوی و علاقه‌مندان به مکتب وحی برگزار شد.

هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی و انس با قرآن و ترویج فرهنگ ناب قرآنی در منطقه و بالا بردن سطح کیفی تلاوت و قرائت قرآن کریم و ایجاد جذابیت و انگیزه در میان جوانان و قاریان قرآن کریم این شهرستان است.

در این مراسم حجت الاسلام همت پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم در راستای ترویج فرهنگ قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و گفت:‌ اگر فرهنگ قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام در جامعه ترویج شود، همه درد های جامعه التیام پیدا می کند و افراد به سعادت می‌رسند.

وی بر ضرورت توجه به معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام در کنار تعالیم قرآنی تأکید کرد و ابراز داشت:‌ ماه مبارک رمضان، از لیالی‌قدر، زمان نزول قرآن و شهادت امیرالمؤمنین(ع) برخوردار است؛ این مسئله در پیوند قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام نقش زیادی ایفا می‌کند.

حجت الاسلام همت پور با اشاره به وجود آمدن فضای معنوی و اخلاقی در جامعه در ماه مبارک رمضان، گفت:‌ رمضان ماه معنویت، خودسازی، تقوی و شب زنده‌داری است و فضا برای طرح مباحث اخلاقی فراهم می‌باشد؛ باید با تأسی از قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام،‌ به تبیین مسائل اخلاقی پرداخته شود.

در پایان این مسابقات از ٣ نفر از افراد برگزیده در بخش ترتیل و ٣ نفر در بخش صوت با اهداء لوح تقدیر و جوایز تجلیل بعمل آمد.
لازم به ذکر است این مسابقات باهمت کانون فرهنگی هنری روح الله مسجد امام حسین (ع) و همکاری مساعدت‌های حوزه بسیج حضرت ابوالفضل العباس ملاثانی ، دبیر خانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان، معاونت فرهنگی شهرداری اهواز، معاونت فرهنگی شهرداری منطقه 4 اهواز ، شهردار و شورای اسلامی شهر ملاثانی برگزار گردید.

انتهای پیام/گ

برگزاری مسابقات قرآن

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.