مسئول هماهنگی سازمان بسبج مستضعفان کشور خبر داد:

۵۲ هزار واحد مسکونی تخریبی از سیل در کشور

مسئول هماهنگی سازمان بسبج مستضعفان کشور گفت: از ۱۷۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده در اثر حادثه سیل امسال در کشور ۵۲ هزار واحد تخریب شدند و بقیه نیازمند مرمت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار نعمان غلامی مسئول هماهنگی سازمان بسبج مستضعفان کشور در حاشیه بازدید سردار غلامحسین غیب پرور از مناطق سیل زده مازندران در شهرستان سیمرغ در گفتگو با خبرنگار گفت :از ۱۷۳ واحد مسکونی آسب دیده از سیل امسال در کشور ۵۲ هزار واحد تخریب شدند که باید ساخته شوند و بقیه نیازمند مرمت هستند.

وی افزود: قرار است، هر واحد مسکونی تخریب شده به مساحت ۶۵ تا ۸۵ متر برای سیل زدگان ساخته شوند.

سردار غلامی با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد بر اساس تفاهمنامه‌ای که میان بنیاد مسکن و سازمان بسبج مستضعفان امضاء شد قرار است توسط این سازمان ساخته شود گفت:۸ هزار واحد مسکونی در حال ساخت و مرمت است.

وی افزود: سهم مازندران ۵۶۰ واحد است که ۲۶۳ واحد آن نیازمند مرمت و بقیه باید ساخته شود.

۲ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی به سیل زدگان مازندران جمع آوری شده است

مسئول هماهنگی سازمان بسبج مستضعفان کشور گفت: ۸۳ هزار نیروی جهادی در کشور در حال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.
سردار محمد حسن بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در حاشیه این بازدید گفت:تا کنون ۲ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی به سیل زدگان مازندران جمع آوری و برای ساخت و مرمت واحد‌های مسکونی در سیل هزینه می‌شود.

وی افزود: از ۷۴۳ واحد آسیب دیده در سیل امسال ۲۵۵ واحد آن نیازمند مرمت بودند که تا کنون مرمت و به صاحبان آن‌ها تحویل داده شدند.

وی افزود:از کل واحد‌های مسکونی تخریبی ۳۸ واحد مسکونی تخریب شده مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۳۲ واحد مربوط به مددجویان بهزیستی است.

قرار شد واحد‌های مسکونی سیل زدگان کشور پس از ۶ ماه، اما در مازندران پس از ۴ ماه ساخته و تحویل شود.

انتهای پیام/ف

 

برچسب ها: سیل ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار