موزیلا واقعیت افزوده مبتنی بر وب را برای همه کاربران فراهم می‌کند

موزیلا قصد دارد امکان استفاده از واقعیت افزوده مبتنی بر وب را با فراهم کردن شرایطی جدید در مرورگر فایرفاکس مهیا سازد.

موزیلا واقعیت افزوده مبتنی بر وب را برای همه کاربران فراهم می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  با وجود اینکه فناوری واقعیت افزوده (VR) در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است، اما هنوز تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان از ماهیت و چگونگی عملکرد این فناوری اطلاع نداشته و نمی‌‎‌توانند به سادگی به آن دسترسی پیدا کنند.


بیشتر بخوانید:  نسخه بدون سیم هدست VR ساخته می‌شود


حال مهندسان موزیلا در جهت فراهم کردن شرایطی ساده برای دسترسی و استفاده از فناوری واقعیت افزوده، VR مبتنی بر وب را تا حدی زیادی توسعه داده‌ ئ در اختیار تمامی کاربران قرار دادند. فناوری واقعیت افزوده  به کاربران امکان تماشای تصاویری غیرقابل رویت در دنیای واقعی را می‌دهد. این تصاویر کاربران را به دنیای عجیبی وارد کرده و امکان ایجاد تغییر در همه جزییات این فضای گسترده را به آن‌ها می‌دهد.

پروژه راه‌اندازی و توسعه واقعیت افزوده مبتنی بر وب از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شد و سر انجام دست‌اندرکاران موزیلا موفق شدند آن را در سال ۲۰۱۹ به پایان برسانند. با توجه به پیچیدگی‌ها و سخت‌های موجود برای طراحی یک اپلیکیشن یا بازی مجهز به فناوری واقعیت افزوده طراحی چنین برنامه‌هایی به دانش بالایی از علوم مهندسی نیاز دارد و شرکت‌های زیادی در جهان توانایی تولید نرم‌افزارهایی با کیفیت بسیار بلا در VR را ندارند.

یکی از مهندسان موزیلا در رابطه به فناوری واقعیت افزوده گفت: واقعیت افزوده تنها با فشار دادن چند دکمه به وجود نمی‌آید و باید تیمی مجرب از مختصصان ضمن همکاری با یکدیگر به روی تک تک جزییات فضای مورد نظر برای قرار گیری کاربران تمرکز کرد و با دقت تمام آۀن را طراحی کنند.

موزیلا واقعیت افزوده مبتنی بر وب را برای همه کاربران فراهم می‌کند

در سیستم واقعیت افزوده مبتنی بر وب از هزاران عکس سه یعدی برای طراحی فضا استفاده شده است. این تصاویر از در نقاط مختلفی از جهان ثبت شده است و امکان سفر در کشورهای مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های واقعیت افزوده مبتنی بر وب عدم نیاز به هدست یا عینک مخصوص برای تماشای تصاویر است. یعنی کاربران در حال حاضر می‌توانند بدون نیاز به امکاناتی خاص و تنها با گوشی یا رایانه شخصی خود به دنیای واقعیت افزوده مبتنی بر وب وارد شوند.

انتهای پیام/

واقعیت افزوده مبتنی بر وب دنیایی متفاوت را در مقابل چشمان کاربران قرار می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار