معاون دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد؛

اجرای طرح واکیسنه کردن کودکان علیه بیماری فلج اطفال در قم

ایزانلو گفت: ۹ هزار و ۵۲۷ کودک ایرانی و غیرایرانی زیر پنج سال ساکن این استان علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ حسین ایزانلو معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال در ۲ مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن هفتم تا نهم اردیبهشت ماه انجام شده است و مرحله دوم آن ۱۹ تا ۲۱ خردادماه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح طبق روال هر ساله و با هدف حفظ و ارتقاء پوشش واکسیناسیون در کودکان و جلوگیری از استقرار ویروس وحشی پولیو اجرایی و پیش بینی می‌شود در مرحله دوم این طرح نیز تعداد ۹ هزار و ۵۲۷ کودکی که در مرحله نخست زیر پوشش قرار گرفته اند، واکسینه شوند.

وی بیان کرد: طرح واکسیناسیون علیه فلج اطفال در مراکز تجمع اتباع در قم، از جمله مناطق جمکران، شهرقائم، کوره‌های آجرپزی، مراکز حاشیه شهر و در روستا‌ها به صورت خانه به خانه و با مراجعه کارشناسان مرکز بهداشت به درب منازل صورت می‌گیرد.

ایزانلو با بیان این که در این طرح ۲ قطره فلج اطفال خوراکی به کودکان خورانده می‌شود، ادامه داد: کودکان ایرانی ساکن این مناطق نیز برای جلوگیری از ابتلا و همه گیری ویروس فلج اطفال علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

به گفته وی، این طرح در سایر مناطق شهری با مراجعه اتباع غیرایرانی به مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه‌های سلامت اجرایی می‌شود ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت و ۸۹ پایگاه سلامت در استان قم فعال است.

به گفته وی، سال گذشته، با اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در ۲ مرحله، حدود ۲۰ هزار تَن از کودکان غیرایرانی و ایرانی ساکن در قم علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون کودکان علیه بیماری فلج اطفال که از سال ۱۳۷۰ آغاز شده است، در ۲۷ سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال کشف و گزارش نشده و کشورمان عاری از ویروس پولیومیلت می‌باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط حساس ایران از نظر همجواری با کشور‌های افغانستان و پاکستان و همچنین آمد و شد بالای اتباع این کشور‌ها در استان قم، این طرح هر ساله باید با عزم جدی‌تر اجرایی شود.

انتهای پیام /الف

۹۵۲۷ کودک در قم علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.