محافل انس با قرآن با عنوان چهارده روایت برای نخستین بار در مساجد تاریخی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان قرآن در بقاع متبرکه امسال برای نخستین بار با عنوان چهارده روایت در مساجد تاریخی سیاوشان، مشیر، وکیل و نصیرالملک شیراز برگزار می‌شود. 

عنوان چهارده روایت برگرفته از این بیت حافظ است که می‌فرماید(عشقت رسد به فریاد ار خود به سان حافظ، قرآن زبر بخوانی با چهارده روایت) که به همین دلیل محور این برنامه قرائت قرآن است.

هدف از برگزاری محفل انس با قرآن در مساجد تاریخی شیراز توجه به معنویت و فضای روحانی و معنوی این اماکن مذهبی به عنوان محور اصلی مساجد و معرفی بعد مقدس مسجد به مردم است.

محفل  انس با قرآن در مسجد سیاوشان،  مشیر و وکیل تاکنون برگزار شده که ۸ خرداد ماه امسال نیز در مسجد نصیرالملک از ساعت ۳۰ و ۱۸ دقیقه تا ۲۰ برگزار می‌شود.

تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان استانی، ملی و بین‌المللی، اجرای تواشیح و همخوانی گروه‌های قرآنی و سخنرانی با محوریت قرآن کریم و تفسیر آیات نورانی  از برنامه های محفل انس با قرآن است.

این برنامه با مشارکت شهرداری شیراز ترتیب داده شده که علاوه بر آن ۲۸ محفل انس با قرآن کریم نیز از سوی اداره اوقاف در بقاع متبرکه استان برنامه‌ریزی شده و روزانه برنامه تلاوت و جزءخوانی قرآن کریم در حرم شاهچراغ (ع) برپا می‌شود که به صورت زنده از شبکه ۴ سیما و شبکه فارس پخش می‌شود.

انتهای پیام/ت

برگزاری محفل انس با قرآن در مساجد تاریخی شیراز

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار