رگبار باران و رعد و برق تا اواخر امروز در سیستان و بلوچستان/شرایط دریای عمان برای فعالیت‌های صیادی مناسب نیست

مدیر کل هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: رگبار‌های باران همراه با رعد و برق، تگرگ و باد شدید لحظه‌ای تا اواخر وقت امروز در استان ادامه دارد.

رگبار باران و رعد و برق تا اواخر امروز در سیستان و بلوچستان/شرایط دریای عمان برای فعالیت‌های صیادی مناسب نیستحیدری مدیر کل هواشناسی سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  رگبار‌های باران همراه با رعد و برق، تگرگ و باد شدید لحظه‌ای تا اواخر وقت امروز در استان ادامه دارد.

حیدری افزود: این شرایط بیشتر مناطق مرکزی و شرقی استان شامل زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان و سرباز را در برخواهد گرفت.

با توجه به رگباری بودن بارش‌ها شرایط برای جاری شدن روان آب و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

شرایط دریای عمان برای فعالیت‌های صیادی مناسب نیست

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مواج بودن دریا تا اواسط وقت فردا /جمعه/ شرایط جوی و دریا برای تمامی امور صیادی نامساعد است.

محمدرضا سالاری فنودی اظهار داشت: امروز آسمان نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان صاف تا قسمتی ابریست و وزش باد‌های غربی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر وزش باد، غبار صبحگاهی نیز تا شنبه هفته آینده از پدیده‌های فعال در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان است، افزود: از اواسط وقت فردا به تدریج از ارتفاع امواج در دریای عمان کاسته می‌شود.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناور‌های تجاری به سمت تمامی بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس، بنادر عمان (مسقط) و برای بنادر پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) مساعد است.

وی از فعالان دریایی درخواست کرد تا در صورت بروز مشکل یا ضرورت هماهنگی و اطلاع رسانی حوادث دریایی از طریق شماره تماش ۱۵۵۰ به مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی موسوم به MRCC تماس بگیرند.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار