در مسیر بندگی؛

چرا بعضی از انسان‌ها به مقامات بالا می‌رسند؟ + فیلم

برخی از انسان‌ها نسبت به برخی دیگر، جایگاه معنوی بهتری دارند که این جایگاه، نتیجه تلاش‌هایشان در مسیر بندگی است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بی تردید برخی از انسان‌ها نسبت به برخی برتری دارند. منظور از برتری، بالا بودن جایگاه معنوی انسان‌ها نسبت به یکدیگر است. اما سوالی که مطرح می‌شود، این است که آیا این برتری ذاتی است یا اینکه انسان‌ها می‌توانند با اعمال صالح آن را به دست بیاورند.

چرا بعضی از انسان‌ها به مقامات بالا می‌رسند؟

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی، در این باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: چرا در عالم بعضی‌ها بالاتر هستند؛ برای چه بعضی‌ها مقامات بیشتری دارند. کسی که این مقامات را به انسان می‌دهد، کیست؟ قطعا دهنده، خدا، یعنی خالقِ فاطر است. خدا به چه کسی بیشتر می‌دهد؟ خدا به آن کسی که به سوی خدا قدم بیشتری برداشته، بیشتر عنایت می‌کند. در عالم هستی به نبی خاتم (ص) بیش از هر کسی فضیلت و مقام داده شده است. حالا سوالی که شکل می‌گیرد این است؛ آیا خدا بین انسان‌ها فرق می‌گذارد، پارتی بازی می‌کند و تبعیض قائل می‌شود؟ خداوند می‌فرماید «سُبْحانَ الَّذی أَسْری بِعَبْدِهِ» ما او (پیامبر) را پیش خودمان بردیم، بالا آوردیم و به او جایگاه دادیم؛ چراکه خاتم الانبیاء (ص) بنده ماست. بندگی راه حرکت و گام پیشرفت است. چه شد که ظرف پیامبر اکرم (ص)، ظرف نزول قرآن شد؟ خدا چرا بین همه انسان ها، قرآن را بر پیامبر اعظم (ص) نازل کرد؟

چرا بعضی از انسان‌ها به مقامات بالا می‌رسند؟

وی افزود: باز هم به عبارت قبل رجوع می‌کنیم، خداوند نمی‌فرماید اوحی الی رسوله، بلکه می‌فرماید، فَأَوْحَی إِلیَ عَبْدِهِ یعنی به بنده وحی کردیم. بیاییم بنده شویم. بنده شدن، یعنی چه؟ یعنی همه امور را به خدا واگذار کردن. به بنده می‌گویند که چه زمانی غذا می‌خوری؟ چه زمانی می‌نشنی؟ چه زمانی راه می‌روی؟ او در پاسخ یک واژه را تکرار می‌کند. مولا؛ مولا؛ مولا. انسان وقتی عبد خدا شود، همه امور را به خدا واگذار می‌کند. عبد یعنی الله. من بنده خدا هستم و همه امور را به دست خدا می‌دهم. خدا می‌گوید، بنده من باش؛ به سوی خودم بیا؛ همه چیز می‌گیری و همه چیز به تو می‌دهم. مهمترین اذکار در عالم هستی چیست؟ مهمترین و با فضیلت‌ترین دعا چیست؟ آن چیزی که خضوع و خشوع در مقابل خدا را به ما دهد. بیاییم سجود، رکوع، قنوت و توجهمان را بیشتر کنیم که ظرفمان قابلیت دریافت بیشتر را داشته باشد.

دانلود

انتهای پیام/

چه چیز باعث افزایش معنویت انسان می‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
خدا به هرکسي که بخاهد عزت ميدهد
آخرین اخبار