نوروزی در نطق میان دستور:

دولت به ۴۲ مورد از مصوبات مربوط به ایثارگران عمل نکرده است/ ضرورت تکیه بر نیرو‌های جوان و متخصص

نماینده مردم رباط کریم گفت: در استان که راه نجات دولت و راه نجات نظام این است که به نیرو‌های جوان، متخصص و فهیم تکیه کند.

خبرنگار: تورانلو/ عینی/دولت نسبت به امور ایثارگران عملکردی نداشته استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در جلسه علنی امروز (شنبه ۴ خرداد) در نطق میان دستور خود، گفت: امروز بحث مذاکره با آمریکا مطرح است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ۲۴ اردیبهشت ماه فرمودند که امام راحل مذاکره ما با آمریکا را سم دانسته‌اند، به ویژه با این دولت کنونی یک سم مضاعف خواهد بود که دلایل بسیاری دارد.

نوروزی با تأکید بر این امر که مذاکره با آمریکا سم مهلکی است و در تشریح دلایل آن، افزود: اولین تجربه، موضوع برجام است که در توافق هسته‌ای ایران تعهداتی را در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای خود پذیرفت و آمریکا نیز متعهد شد که تحریم‌های مرتبط با آن رفع کند و ایران امتیازات خود را به طور کامل ارائه کرد، اما آمریکا تاکنون به یک مورد از تعهدات خود نیز پایبند نبوده است.

نماینده مردم رباط کریم ادامه داد: دومین دلیل آن این است که اساس هر مذاکره‌ای بر پایه اعتماد است و آنجا که اعتماد متقابل وجود ندارد، بهترین راه یا اخذ امتیاز نقدی است (اقدامی که آمریکا در برجام انجام داد) و یا ایجاد تضمین است، اما ما شاهدیم که آمریکا نه امتیاز نقدی را تقبل می‌کند و نه به تضامین سازمان ملل و شورای امنیت معتقد است.

وی افزود: سومین دلیل آن این است که مذاکره در معنای لغوی یعنی داد و ستد و امروز آمریکا به دنبال مذاکره بر سر نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران یعنی توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران است، یعنی اهرم اصلی امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته‌اند، اما به راستی کدام انسان عاقلی بر روی ابزار قدرت و امنیت خود معامله کند؟

نوروزی خاطرنشان کرد: چهارمین دلیل این است که از نظر آمریکا مذاکره ابزاری برای اخذ امتیاز است، زیرا او خود را ناخدای جهان می‌داند بنابراین ما چطور می‌توانیم از چنین رقیب و مذاکره کننده‌ای امتیاز بگیریم؟

نماینده مردم رباط کریم ادامه داد: پنجمین دلیل آن‌ها این است که عده‌ای معتقدند که اگر مذاکره منفعت ایجابی ندارد، دستکم از خصومت آمریکا بر ضد کشور ما خواهد کاست، امری که به هیچ وجه درست نیست، زیرا در مذاکره آمریکا می‌پندارد که فشار و تهدید پاسخ مثبت داده و با خود می‌گویند که حال زمان سخت گرفتن بر ایران است.

وی در تشریح ششمین دلیل سمی بودن مذاکره با آمریکا، گفت: آمریکا از طرفی دم از مذاکره می‌زند و از سوی دیگر ناو جنگی خود را به منطقه خلیج فارس و غرب آسیا اعزام می‌کند و درواقع آمریکا تهدید را برای ایجاد ارعاب در ایران و کشاندن کشور ما پای میز مذاکره می‌داند.

نوروزی افزود: هفتمین علت هم این است که مذاکره با آمریکای مستکبر مصداق از دوری وعده نصرت الهی است و یا باید به وعده الهی تکیه کرد و یا به وعده شیطان که این دو قابل جمع نیست و دل بستن به وعده شیطان عائده‌ای جز پشیمانی در بر ندارد.

نماینده مردم رباط کریم با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: ضمن تشکر از استاندار تهران نسبت به تحولاتی که در هفته گذشته انجام داده است، باید گفت در استان که راه نجات دولت و راه نجات نظام این است که به نیرو‌های جوان، متخصص و فهیم تکیه کند، نه تکیه بر چپ و راست بلکه تکیه بر اصل ملت ایران و جوانان؛ بس است اعتماد به افرادی که در طول ۴۰ سال امتحان خود را پس داده‌اند و این افراد باید کنار بروند و میدان را برای جوانان، متخصصان و متعهدان باز کنند.

وی گفت: اگرچه این موضوع را کتبا خدمت رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کردم، اما دوباره می‌گویم ریاست مجلس شورای اسلامی و رئیس جلسه امروز، بنده به عنوان خدمتگزار فراکسیون ایثارگران از دولت و از مجلس گله‌مندم چرا که طبق آنچه است به استحضار ما رسیده است، دولت و حتی نظام اداری مجلس به ۴۲ مورد از مصوباتی که مربوط به ایثارگران است، عمل نکرده است.

نوروزی تشریح کرد: مسائلی نظیر امور تعیین درصد جانبازان، امور درمانی، امور معیشتی، امور رفاهی و امور آموزشی و البته مسائل مربوط به امور استخدامی ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا از جمله مواردی بوده است که دولت نسبت به آن‌ها عملکردی نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار