مسکو: پاکستان حق دارد برنامه موشکی خود را گسترش دهد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت پاکستان با شرط رعایت الزامات بین‌المللی حق دارد برنامه موشکی خود را گسترش دهد.

مسکو: پاکستان حق دارد برنامه موشکی خود را گسترش دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، در واکنش به آزمایش موشکی اخیر پاکستان گفت اسلام‌آباد حق دارد برنامه موشکی خود را در به شرط رعایت الزامات و قوانین بین‌المللی مربوطه گسترش دهد.

ریابکوف اعلام کرد: «کشور‌هایی که برنامه موشکی خود را گسترش می‌دهند باید مطابق الزامات و قوانین بین‌المللی اقدام کنند. ما هیچ محدودیتی برای پاکستان در گسترش برنامه موشکی آن نمی‌بینیم».

این مقام روس یادآور شد: در قالب معاهده‌های بین‌المللی، رژیم‌های کنترل‌کننده مشخص و دیگر الزامات خاص وجود دارد. ما مخالف اقداماتی هستیم که ممکن است تنش برانگیز باشد، به ویژه در منطقه حساسی مانند جنوب آسیا؛ اما در خصوص این مورد ما معتقدیم هر کشوری حق حاکمیتی برای دفاع از امنیت خود دارد.

پنجشنبه گذشته اسلام‌آباد یک موشک بالستیک جدید زمین به زمین از نوع «شاهین ۲» را با موفقیت آزمایش کرد. بنابر اعلام مقامات این کشور این موشک قادر به حمل کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای است و می‌تواند تا مسافت ۱۵۰۰ کیلومتر اهداف را نشانه بگیرد. پاکستان اوایل بهمن ماه سال گذشته نیز یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد به نام «نصر» را با موفقیت آزمایش کرده بود.

آزمایش موشکی اخیر اسلام‌آباد پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان این کشور و هند صورت گرفت. در تنش‌های اخیر، دو کشور در منطقه مورد مناقشه کشمیر چندین حمله هوایی علیه یکدیگر انجام دادند. تنش‌ها میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد پس از آن بالا گرفت که طی یک حمله انتحاری به نیرو‌های هند در ۱۴ فوریه سال جاری میلادی در کشمیر بیش از ۴۰ سرباز هندی کشته شدند. گروه تروریستی جیش‌المحمد مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. این گروه در ناحیه‌ای از کشمیر تحت کنترل پاکستان، مستقر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار