طرح‌های انتخاباتی «جو بایدن» برای مقابله با تغییرات آب و هوایی نمره قبولی نگرفتند

حامیان محیط‌ زیست معتقدند طرح‌هایی که «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ برای تغییرات آب و هوایی مطرح کرده، قدیمی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات‌ در انتخابات سال ۲۰۲۰ در یکی از سخنرانی‌های خود به بخشی از طرح جدیدش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی اشاره کرد؛ طرحی که گفته می‌شود با انتقادات گسترده حامیان محیط زیست که از او توقع دارند موضع محکمی در برابر سوخت‌های فسیلی اتخاذ کند، قرار بگیرد.

انتقاد حامیان محیط زیست از طرح اقلیمی بایدن/ طرح‌های بایدن برای مقابله با تغییرات آب و هوا قدیمی است

سناتور اسبق ایالت دلاور طی یک دهه اخیر طرح‌های فوق العاده‌ای برای حفاظت از محیط زیست به کنگره ارائه کرده و با حضور در کاخ سفید بخش عمده‌ای از آن‌ها را پیاده کرده است. اما دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد طرح‌های پیشین او در خصوص تغییرات آب و هوایی منسوخ شده است و اقدامات او جز بی نظمی در محیط زیست، چیزی به دنبال ندارد.

طرح‌های قدیمی بایدن در مورد تغییرات آب و هوایی بدون شک او را هدف حملات و انتقادات طرفداران محیط‌زیست و افرادی که به واسطه رای دادن به لیبرال‌ها خواستار اقدامات دقیق در حوزه تغییرات اقلیمی هستند، قرار می‌دهد.

در همین حال، چارلی جیانگ، از فعالان صلح سبز معتقد است بایدن یا هر کاندیدای ریاست جمهوری که خواستار پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ است باید طرح‌هایی جدیدتر از آنچه که حدود ۳۰ سال پیش مطرح می‌شد، ارائه دهد. او ضمن انتقاد از طرح‌های آب و هوایی بایدن که کاملا قدیمی به نظر می‌رسند، گفت: رای دهندگان و حامیان محیط زیست به دنبال کاندیدایی هستند که جسورانه به تعهدات خود در خصوص تغییرات اقلیمی و حذف سوخت‌های فسیلی عمل کند. طرح‌های جو بایدن در این خصوص به اندازه کافی خوب نیستند.

بر اساس آنچه بایدن در سخنرانی خود گفته است هدف اصلی طرح آب و هوایی او، بازگرداندن آمریکا به توافق سال ۲۰۱۵ پاریس است؛ توافقی که در دوره باراک اوباما، رئیس جمهورپیشین آمریکا منعقد و در دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا لغو شد.

حامیان محیط زیست بر این باورند که توافق آب و هوایی پاریس در دوره خود کاملا مناسب بوده است، ولی این توافق از قدرت کافی برای توجیه افرادی همچون ترامپ برخوردار نبوده است. به عقیده آنها، مقابله با تغییرات اقلیمی نیازمند طرح‌های جدید است و آنچه بایدن ارائه می‌دهد، قابلیت حل مسئله مهم تغییرات آب و هوایی را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار