روزنامه دولتی چین درخواست آمریکا از این کشور درباره محدود کردن سرمایه‌گذاری دولتی را «دخالت» در حاکمیت اقتصادی پکن دانست.

پکن: خواسته‌های آمریکا «دخالت» آشکار در حاکمیت اقتصادی چین استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روزنامه دولتی چین «شین‌هوا» روز گذشته با انتقاد از درخواست دونالد ترامپ از پکن برای کاهش توسعه سرمایه‌گذاری دولتی نوشت این درخواست «دخالت» آشکار در حاکمیت اقتصادی ماست.

در انتقاد روزنامه شین‌هوا آمده است: «در میز مذاکره، دولت آمریکا خواسته‌های خودخواهانه‌ای از چین مطالبه می‌کند. از جمله محدود ساختن سرمایه‌گذاری دولتی. واضح است که این خواسته خارج از حوزه مذاکرات تجاری بوده و سیستم تجاری بنیادی چین را هدف قرار داده است».

این نشان می‌دهد که در پسِ جنگ تجاری آمریکا با چین، واشنگتن در تلاش است حاکمیت اقتصادی پکن را هدف قرار دهد و با تحت فشار قرار دادن چین آن را وادار کند به منافع اصلی خود صدمه بزند. شین‌هوا همچنین از اتهامات نادرست آمریکا علیه چین انتقاد کرد و نوشت این‌ها همه گواه بر این موضوع است که طرف آمریکایی تلاش می‌کند چین را وادار به تغییر «مسیر پیشرفت» خود کند. از جمله این اتهامات آن است که پکن به دنبال انتقال اجباری تکنولوژی از شرکت‌های خارجی است که در این کشور کار می‌کنند.

از اوایل ماه جاری و پس از آنکه آمریکا چین را به «عمل نکردن» به وعده‌های پیشین خود در خصوص ایجاد تغییرات ساختاری در فعالیت‌های اقتصادی پکن متهم کرد تنش تجاری میان دو طرف بالا گرفت. به نظر می‌رسد با متوقف شدن مذاکرات، دو طرف در حال نقد و بررسی دقیق‌تر هستند. چین تاکید می‌کند که برای دفاع از منافع اصلی خود امتیازی درباره «مسائلی اصولی» نخواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار