امتحانات نهایی ۹۸/ میزان استاندارد مطالعه دانش آموزان در ایام امتحانات نهایی چقدر است؟

یک مشاور تحصیلی به بیان چند ترفند برای موفقیت در امتحانات نهایی پرداخت که به کمک آنها می‌توان نمره بالایی کسب کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به خرداد ماه که می‌رسیم، تب امتحانات پایان ترم در بین دانش آموزان حسابی داغ می‌شود، پدر و مادر‌ها تلاش خود را به کار می‌گیرند تا فرزندانشان در محیطی آرام و به دور از تنش مطالعه کنند، اما با این حال بسیاری از دانش آموزان دچار استرس‌ می‌شوند.

امتحانات پایان ترم با اینکه از هفت سالگی تا ۱۸ سالگی همراه دانش آموز است، اما  همواره آنها را دچار استرس‌ می‌کند، وجود این تنش‌ها طبیعی بوده و جالب است که با گذشت سال‌ها نه تنها این استرس کاهش نمی‌یابد بلکه هر ساله بیشتر می‌شود و دلیل آن هم حساس شدن شرایط  و دشوار شدن درس‌هاست که بسیاری از دانش آموزان را گرفتار می‌کند.

امتحان نهایی ۹۸/ یادگیری روش مطالعه صحیح در ایام امتحانات


بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ کتاب کمک درسی چه تاثیری در قبولی کنکور دارد؟


روش درست مطالعه، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، هدفمندی، دوری از استرس و اضطراب، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و  مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

خوب است بدانید امتحانات پایان ترم را می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی پشت سر گذاشت و با خیال راحت برای سال تحصیلی جدید آماده شد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه امتحانات شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش‌های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

پویا علاالدینی شورمستی روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: میزان مطالعه دانش‌آموزان پایه دوازدهم در ایام امتحانات باید ۱۰ ساعت در شبانه‌روز باشد اما هر چقدر به زمان امتحان نزدیک شوند باید میزان مطالعه را به ۸ الی ۹ ساعت در شبانه روز برسانند تا بدنشان انرژی لازم را بازیابی کند.

دانش آموزان باید خواب خود را تنظیم کنند

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید عادت کنند که شب‌ها زودتر بخوابند تا ساعت درونی بدنشان تنظیم شود؛ آنها باید رأس ساعت بخوابند تا بتوانند صبح زودتر بیدار شوند؛ بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل عادت‌های بد خواب  بازدهی مناسب را ندارد.

امتحانات نهایی ۹۸/ دانش آموزان با نزدیک شدن کنکور باید چند ساعت در روز مطالعه کنند


بیشتر بخوانید: امتحان نهایی ۹۸/ بایدها و نبایدهای استفاده از خوراکی‌ها در ایام امتحانات


علاالدینی شور مستی گفت: دانش آموزان در مدت امتحانات نباید شام سنگین بخورند؛ از مصرف فست فود‌ها خودداری کنند و در مواد لبنی  حتما از شیر استفاده و از خوردن ماست و دوغ پرهیز کنند چرا که باعث خواب آلودگی آن‌ها می‌شود.

دانش آموزان از مصرف ویتامین C غافل نشوند

این روانشناس و مشاور تحصیلی گفت: دانش‌آموزان باید حتما در این روز‌ها مصرف میوه را در برنامه غذایی خود بگنجانند به خصوص میوه‌هایی که حاوی  ویتامین C است، چرا که این ویتامین باعث سرحالی و نشاط در فرد می‌شود.

وی گفت: دختر خانم‌ها حتما باید قرص آهن مصرف کنند تا بدنشان از نظر جسمی توانمندی بهتری برای حضور در جلسه امتحان داشته باشد؛ دانش‌آموزان نباید در لحظه اول به کل برگه و سوالات نگاه کنند چرا که این کار استرس‌زاست.

نتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار