هشدار مرکز مدیریت بحران مازندران درباره احتمال وقوع سیلاب و روان آب

مرکز مدیریت بحران مازندران درباره احتمال وقوع سیلاب بر اثر آب شدن برف‌ها در ارتفاعات استان هشدار داد.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: از فردا دوشنبه ۶ خردادماه شاهد ورود یک سامانه جوی ناپایدار در استان خواهیم بود که در پی آن احتمال ذوب شدن برف‌ها در ارتفاعات و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در این مسیر‌ها وجود خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در مناطق‌های کوهستانی و بالادست استان در اسفندماه پارسال و فروردین امسال شاهد بارش و نشست یک متری برف بوده ایم، افزود:به دلیل گرمای ۳۶ درجه‌ای دمای هوا در چند روز گذشته و آغاز بارش‌های رگباری از فردا و کاهش دما بین ۵ تا۱۰ درجه سانتیگراد در ارتفاعات استان بخصوص بلده و سوادکوه احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.
 
احمدی از آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در استان اشاره کرد و گفت: به دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، راهداری، شهرداری هشدار لازم داده شده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: برای پیشگیری از هرگونه آسیب احتمالی شهروندان تابلو‌های شهری، بیلبورد‌های تبلیغاتی، علائم هشدار دهنده جاده‌ای ثبیت شده است.
 
وی به همه نیرو‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم جهت هر گونه عملیات امدادونجات و خدمات رسانی داشته باشند.

احمدی از لایروبی رودخانه‌های استان با مشارکت بخش خصوصی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج استان خبر داد و گفت: لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های منطقه سیل زده شهر‌های ساری، سوادکوه، تنکابن، سیمرغ، جویبار و بلده نور در الویت قرار دارد.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد در این مدت دامداران و ساکنان بومی، هنگام وقوع رگبار و رعد و برق، نکات ایمنی را رعایت کرده و دام‌های خود را در مناطق امن نگهداری کنند.
 
وی گفت: با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضا‌های باز جدا خودداری شود.
 
وی افزود:شهرداران استان، به دلیل پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در سطح استان، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورند.

انتهای پیام/آ
 


آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در استان

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار