مردم مومن و خداجوی شیراز دومین شب قدر را در کنار یکدیگر به صبح رساندند و با ذکر "بک یاالله" دست به دعا برداشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با دومین شب از لیالی قدر، نوای "الغوث الغوث" با حضور پر شور زائران و مردم ولایی شیراز در حرم مطهر احمدبن موسی حضرت شاهچراغ (ع) طنین انداز شد.

مردم روزه دار و خداجوی شیراز، پس از قرائت دعای جوشن کبیر با توسل به درگاه الهی، قرآن بر سر نهاده و ندای بندگی سر دادند.

حضور پرشور کودکان و نوجوانان که با وجود سن کم، همراه خانواده‌های خود در آئین احیای نخستین شب از لیالی قدر شرکت کرده بودند، از جلوه‌های خاص این مراسم است.

قرائت دعای جوشن کبیر، دعای ابو حمزه ثمالی، مداحی و سخنرانی از مهمترین برنامه‌های احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام بود که تا ساعت سه بامداد ادامه داشت.

علما، روحانیون و مبلغان مذهبی نیز درباره فضیلت شب قدر و همچنین ویژگی‌های منحصر بفرد امام اول شیعیان به عنوان منادی عدالتجویی و یتیم نواز به سخنرانی پرداختند.

مردم مومن و انقلابی شیراز در این شب عزیز ظهور امام عصر حجت بن الحسن العسکری را از خداوند قادر متعال مسئلت کردند.

مدیرکل اوقاف فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: مراسم شب قدر در ۳۵۰ بقعه متبرکه استان برگزار شد و در انتهای این مراسم احیاگران با صرف سحری به استقبال فریضه روزه رفتند.

حجت الاسلام سید عباس موسوی افزود: اطعام احیاگران هنگام سحر نیز از محل موقوفات فارس و از محل کمک‌های بانیان خیر تأمین می‌شود.

بر اساس روایات و احادیث، تمام لحظات ماه مبارک رمضان ویژه است که در این ماه، شب‌های قدر ویژه‌ تر در میان شب‌های ماه مبارک جایگاه خاص تری دارد. شب قدر، شب اندازه، هندسه و شب مقدارهاست، در این لیالی فرشتگان ویژه که خدا را تسبیح می‌کنند؛ برای مومنان طلب استغفار از خدا دارند.

فرشتگان حامل عرش خدا در شب‌های قدر از خدا می‌خواهند، کسانی که به درگاه احدیت برای توبه جمع شده اند ببخشد، همچنین پدرانشان، همسرانشان، فرزندانشان و نسلشان را ببخشند.

شب‌های قدر در روز ۱۹، ۲۱ یا ۲۳ ماه رمضان است.

ضربت خوردن پیشوا اول شیعیان علی بن ابی طالب (ع) نیز در روز ۱۹ و شهادت ایشان در روز ۲۱ ماه رمضان رخ داده است.
انتهای پیام/م

احیاء و سوگواری شب زنده داران در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار