رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح کرد؛

اختصاص یک درصد بودجه دانشگاه برای پروژه‌های مدیریت سبز/ سرانه مصرف انرژی در ایران ۳ برابر دنیاست

صالحی عمران گفت: سرانه مصرف انرژی سالانه در ایران سه برابر بالاتر از متوسط دنیاست.

اختصاص یک درصد بودجه کل دانشگاه برای پروژه‌های مدیریت سبز/ سرانه مصرف انرژی در ایران ۳ برابر دنیاستبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صالحی عمران در حاشیه جلسه شورای فنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با عنوان اینکه به توسعه پایدار در چهارچوب معیار‌های زیست محیطی اعتقاد دارم، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای استعداد و زمینه اجرای ابعاد مختلف و پروژه‌های متعدد در حوزه مدیریت سبز است.

وی افزود: تقریبا اکثر دانشگاه‌های کشور در طول سال‌های گذشته بصورت هدفمند گام‌های متعددی به‌سوی دانشگاه سبز برداشته‌اند، درحالی‌که در دانشگاه فنی حرفه‌ای تنها در تعدادی از آموزشکده‌ها به‌صورت خود جوش اقداماتی اجرایی شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره بر این مطلب که سرانه مصرف انرژی سالانه در ایران سه برابر بالاتر از متوسط دنیاست، تصریح کرد: از روسای استانی و مدیران آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور می‌خواهم با توجه به رسالت ذاتی دانشگاه، ظرفیت همه جانبه مراکز در استفاده بهینه از منابع و انرژی را بکار گرفته و مستندات اقدامات عملی خود را به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال کنند.

صالحی عمران افزود: در شورای فنی دانشگاه اختصاص یک درصد از کل بودجه دانشگاه برای رعایت ملاحظات زیست محیطی در پروژه‌های ساختمانی و انجام طرح‌های مختلف برای کنترل هزینه و کاهش مصرف و فرهنگ سازی در زمینه مدیریت سبز تصویب شده است و در چهارچوب دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، کارگروه‌های مربوطه تشکیل و پیگیری لازم انجام می‌شود.

وی در پایان یادآوری کرد: امیدواریم تا پایان سال رتبه بالایی در ارزیابی سبز در بین دانشگاه‌ها کسب کرده و میزبان نمایشگاه و همایش سالانه وزارت علوم از دست آورد‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه مدیریت سبز باشیم.

انتهای پیام/

راهکارهای کاهش مصرف و فرهنگ سازی در زمینه مدیریت سبز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار