رئیس سازمان هواپیمایی کشور:

صنعت حمل و نقل هوانوردی عمومی جان تازه‌ای خواهد گرفت/ وجود ۱۰۰ فروند هواپیمای فوق سبک در کشور

عابدزاده گفت: اوایل دهه ۶۰ صنعت هوانوردی عمومی اُفت بسیار شدیدی کرد، اما به زودی این صنعت را دوباره رونق خواهیم بخشید.

صنعت حمل و نقل هوانوردی عمومی جان تازه‌ای خواهد گرفت/ وجود ۱۰۰ فروند هواپیمای فوق سبک در کشوربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه و تسهیل صنعت هوانوردی با بیان اینکه بعد از انقلاب و در اوایل سال ۶۱ دولت وقت تصمیم گرفت در حوزه اقتصادی حمل‌و‌نقل هوایی ورود و به آن نظارت داشته باشد، گفت: اقتصاد حمل و نقل در کنار دیگر بخش‌ها قرار گرفت و با تکلیفی شدن در حوزه حمل و نقل هوایی باعث زیان دهی به این حوزه شد.

وی اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب صنعت هوانوردی عمومی هم‌پای هوانوردی هوایی و حمل و نقل تجاری قرار داشت و در آن دوره بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما در بخش حمل و نقل هوانوردی داشتیم.
بیشتر بخوانید: رونق دوباره صنعت هوانوردی/ ۲ مسیر ایرتاکسی تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود
عابدزاده با بیان اینکه بعد از تکلیفی شدن نرخ‌ها به سمتی رفتیم که حمل و نقل عمومی در حوزه اقتصادی به صرفه نبود، گفت: در آن دوران حمل و نقل عمومی در کشور اُفت بسیار شدیدی کرد و به اصطلاح حمل و نقل عمومی در حوزه هوانوردی غروب کرد، اما بعد از آزاد سازی نرخ‌ها شاهد توسعه هوانوردی عمومی در کشور شدیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: با توسعه هوانوری عمومی فرودگاه‌های کشور بیش از گذشته فعال می‌شوند.

وی گفت: بر اساس امضای تفاهم‌نامه امروز بخشی از ناوگانی که مربوط به هواپیما‌های فوق سبک هستند، توسعه می‌یابند و امیدواریم تا پیش از سال به مرحله اجرایی برسند.

عابدزاده تأکید کرد: در این حوزه حدود ۱۰۰ فروند هواپیما وجود دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: سعی خواهیم کرد حمل و نقل هوایی عمومی را هم‌پای توسعه حمل و نقل تجاری قرار دهیم و بتوانیم این صنعت را بیش از گذشته فعال کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار