دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی حمل و نقل:

اجازه پرواز به هواپیما‌های ایران ۱۴۰ داده نمی شود / رایزنی برای استفاده از هواپیما‌های ایران ۱۴۰ برای جا به جایی بار

منطقی گفت: هم اکنون ۱۴ فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ تولید شده که سازمان هواپیمایی اجازه پرواز برای هیچکدام از آن‌ها را صادر نکرده است.

اجازه پرواز به هیچکدام از هواپیما‌های ایران ۱۴۰ داده نشده است / رایزنی برای استفاده از هواپیما‌های ایران ۱۴۱ برای جا به جایی باربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی حمل و نقل و معاون علمی ریاست جمهوری در مراسم امضای یادداشت تفاهم اقدامات اجرایی جهت تسهیل و توسعه هوانوردی عمومی، گفت: زمینه راه اندازی ۱۵ مرکز صنعت هوانوردی عمومی را فراهم کرده ایم و با توجه به استقبال بسیار زیادی که از این صنعت شد، راه اندازی ۱۵ مرکز دیگر در دستور کار قرار گرفت که به دلایل نامعلومی راه اندازی آن‌ها نیمه کاره مانده است.

وی ادامه داد: با ورود اسلامی و معاونان وی مجددا راه اندازی این صنعت مطرح شد و هم اکنون سازمان هواپیمایی کشور  راه حل‌هایی را برای برطرف شدن مشکلات هوانوردی عمومی  مطرح کرده‌اند.

منطقی یادآوری کرد: از صنعت هوانوردی عمومی می‌توانیم در بخش آموزشی، خدمات حمل و نقل بار و  خدمات لجستیکی استفاده کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی حمل و نقل تأکید کرد: کسب و کار‌های خدماتی و جدیدی برای این صنعت تعریف شده و خوشبختانه در طراحی‌های اول آن بسیار خوب پیش رفته‌ایم و امیدواریم با ایجاد کسب و کار‌های استارت آپی بتوانیم صنعت هوانوردی عمومی را  رونق ببخشیم.

معاون علمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دو تاکسی هوایی در نیمه اول امسال و چند ایر تاکسی دیگر هم در پایان سال در کشور راه اندازی می‌شوند، گفت: هم اکنون از لحاظ صنعتی در صنعت هوانوردی عمومی در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم.


بیشتر بخوانید: صنعت حمل و نقل هوانوردی عمومی جان تازه‌ای خواهد گرفت/ وجود ۱۰۰ فروند هواپیمای فوق سبک در کشور


وی در ادامه با بیان اینکه ساخت هواپیمای پهن پیکر متوقف نشده است، گفت: در سال‌های گذشته به دلیل کسری بودجه روند کار کند شد، اما هم اکنون ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در دستور ساخت معاونت فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

منطقی با بیان اینکه این پروژه از اواخر سال ۹۰ مطرح شد، گفت: در سال ۹۱ مراحل اجرایی آن آغاز شده و با بودجه اختصاص یافته ۱۰۰ میلیارد تومانی توانستیم ساخت آن را استارت بزنیم، اما تاکنون ۱۰ میلیارد تومان از این بودجه برای ساخت این پروژه تزریق شده و پیشرفت فیزیکی آن هم به ۲۰ درصد رسیده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی حمل و نقل به هواپیمای ایران ۱۴۰ هم اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۴ فرورند هواپیمای ایران ۱۴۰ تولید شده که سازمان هواپیمایی کشور اجازه پرواز به هیچ یک از آن‌ها را نداده است، اما مقرر شده برای ۲ مسیر از پرواز‌های کشور از این هواپیما استفاده شود که  یکی از این مسیر‌ها در بخش ترابری و حمل بار است.

وی گفت: برای مسیر‌های باری، این هواپیما می‌تواند ۴ تا ۶ تن بار را جا به جا کند و در مسیر دوم هم می‌توانیم از آن‌ها و با ظرفیت‌های بیشتری در حوزه مسافری استفاده کنیم.

منطقی تأکید کرد: برای استفاده از هواپیما‌های ایران ۱۴۰ در حوزه ترابری در مرحله تست پروازی قرار داریم.

انتهای پیام/

ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در دستور ساخت معاونت فناوری ریاست جمهوری قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار