تاج: ویلموتس دوره‌ی طلایی برای تیم ملی بلژیک رقم زده است/ امیدوارم همه از این انتخاب راضی باشند

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: ویلموتس دوره‌ی طلایی برای تیم ملی بلژیک رقم زده است و این تیم را از رنکینگ ۵۵ جهان به رنکینگ اول جهان رسانده است.

تاج: ویلموتس دوره‌ی طلایی برای تیم ملی بلژیک رغم زده است/ امیدوارم همه از این انتخاب راضی باشندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مراسم معارفه مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بعد از اتمام بازی‌های جام ملت‌های آسیا به دنبال انتخاب سرمربی مناسب برای تیم ملی بودیم و با توجه به برنامه‌ای که داشتیم رنج سنی ۴۵ تا ۵۵ سال را برای این انتخاب در نظر داشتیم، بر انتخاب سرمربی جوان تاکید داشتیم. در کنار این موضوع می‌خواستیم این فرد تجربه هدایت تیم ملی داشته باشد و همچنین رزومه درخشانی در بحث سازندگی داشته باشد.

ویلموتس دوره‌ی طلایی برای تیم ملی بلژیک رقم زده است

او در مورد انتخاب ویلموتس از بین گزینه‌های مورد نظر گفت: با تعداد زیادی از مربیان مذاکره کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم مارک ویلموتس که سابقه سرمربیگری در تیم ملی بلژیک را نیز در کارنامه دارد گزینه‌ی مناسبی برای ما خواهد بود. ویلموتس سوابق درخشانی دارد، او دوره‌ی طلایی برای تیم ملی بلژیک رقم زده است و این تیم را از رنکینگ ۵۵ جهان به رنکینگ اول جهان رسانده است. او به جز بلژیک سابقه کار در کشور دیگری را هم دارد. به نظر خودمان انتخاب خوبی داشته ایم.

سفارت ایران در بلژیک برای این انتخاب به فدراسیون فوتبال کمک کرد

تاج در مورد قرادادی که با ویلموتس امضا کرده اند گفت: سفارت ایران در بلژیک برای این انتخاب به فدراسیون فوتبال کمک کرد و بابت این موضوع از آن‌ها تشکر می‌کنم. برای نهایی شدن این قرارداد باید مذاکرات بسیار زیادی صورت می‌پذیرفت و تا امروز صبح نیز ما در مورد بند‌های قرارداد در حال گفتگو بودیم. قرارداد ویلموتس با تیم ملی فوتبال کشورمان تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود و این قرارداد نسبت به مربیان قبلی کامل‌تر است. تجربه ما نشان داد که همه مواردی را که ممکن است در آینده مورد اختلاف باشد در این قرارداد لحاظ کنیم. تلاش کردیم چیزی جا نماند و به دنبال این بودیم همه چیز متقابل و محترمانه باشد.

ویلموتس در کار سازندگی وارد است

او در مورد ویلموتس گفت: یکی از ویژگی‌های مهم ویلموتس این است که در کار سازندگی وارد است. در چند روز اخیر او تمام بازی‌های تیم ملی را تماشا کرده است و تا نزدیک به صبح امروز نیز در حال دیدن بازی‌ها بود. فکر می‌کنم این پشتکار می‌تواند به ما کمک کند تا با برنامه‌ریزی خوبی پیش برویم.

رسانه‌ها تیم ملی را از خودشان می‌دانند و همیشه به آن کمک کرده اند

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مورد تاثیر رسانه در شرایط تیم ملی گفت: رسانه‌ها همیشه همراه تیم ملی فوتبال کشورمان بوده اند. تیم ملی را از خودشان می‌دانند و همیشه به آن کمک می‌کنند. بسیاری از تفاقات خوبی که در فوتبال کشورمان شاهد هستیم به خاطر فکر این افراد است. آن‌ها به موقع بحث و گفتگو کرده و زمینه سازندگی را فراهم کردند. افتخار می‌کنم به عنوان ایرانی زمانی که ویلموتس برای بازدید از امکاناتمان به ایران آمده بودند یکسری افراد در خارج از بحث‌هایی را مطرح کرده بودند، اما او دید که بر خلاف حرف‌هایی که زده می‌شود ایران کشوری شاد و وسیع است و مردمی بسیار علاقه‌مند دارد.

ویلموتس برای کمپ تیم ملی از کلمه کم نظیر استفاده کرد

او در مورد امکانات کمپ تیم ملی فوتبال گفت: ویلموتس برای کمپ تیم ملی از کلمه کم نظیر استفاده کرد و این موضوع نشان دهنده خوب بودن امکانات ما است. یکی از دغدغه‌های ما همیشه زمین چمن بوده است، اما در حال حاضر چهار زمین بسیار خوب، یک زمین چمن مصنوعی و سالن تمرین خیلی خوبی داریم. استخر، سونا و امکانات درمانی در کمپ عالی است و می‌توان گفت که پک ساختمانی بی‌نظیر است. توانستیم این امکانات را در یک پکیج خوب جمع کنیم که افتخار ما و مجموعه ورزشی کشور است که این کار را انجام داده و پیش ببرد.

امیدوارم همه از این انتخاب راضی باشند

تاج ادامه داد: باز هم از اصحاب رسانه تقدیر و تشکر می‌کنم. از وزیر ورزش و جوانان، کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و همه عزیزانی که با مشورت‌هایشان به ما کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم ما بعد از سال‌هایی که با شما کار خواهیم کرد و شما کار تیم ملی را رصد و عملکرد تیم ملی را دنبال خواهید کرد همه راضی باشید و از این انتخاب که انتخابی خوب است حمایت کنید.


بیشتر بخوانید:

مراسم معارفه مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران + حاشیه‌ها

لیست احتمالی تیم ملی فوتبال ایران/ نخستین شاگردان مرد بلژیکی چه کسانی هستند؟

مناجاتی: همیشه مخالف مربی خارجی بودم/ غذای آماده داریم و نباید از خانه همسایه کاسه آش بگیریم


انتهای پیام/

صحبت های تاج در مراسم معارفه مارک ویلموتس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار