رئیس اتحادیه فروشندگان چرم در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

چرم ایرانی قابل رقابت با چرم‌های خارجی است/ صادرات چرم به ترکیه و ایتالیا

حیاتی گفت: چرم ایرانی می‌تواند قابل رقابت با چرم‌های خارجی در بازار باشد.

سعید حیاتی، رئیس اتحادیه فروشندگان چرم در گفت وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار برای کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک چرم  به عنوان یک فرصت در بازار ایجاد شده است، اظهار کرد: این موضوع باعث شده چرم ایرانی قابل رقابت با چرم‌های خارجی در بازار باشد.


بیشتر بخوانید: بحران صنعت چرم/ صنعت چرم با مشکل دست و پنجه نرم می‌کند 


به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان چرم، زمانی که در زمینه چرم نیاز داخل بطور کامل تامین نشده است، لزومی ندارد که صادرات آن به دیگر کشور‌ها صورت گیرد.

حیاتی با بیان اینکه چرم طبیعی گران شده است، افزود: علت این اتفاق را می‌توان صادرات چرم به دیگر کشور‌ها همچون ترکیه و ایتالیا دانست.

وی تصریح کرد: چرم خام بدلیل اینکه صادر می‌شود در بازار محدود است و کارخانجات چرم را با مشکل روبرو کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم با بیان اینکه بسیاری از بنگاه‌ها و کارگاه‌های کوچک نیازمند تهیه مواد اولیه در بازار هستند، ادامه داد: این مواد در گمرک به جا مانده و باید در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

حیاتی با اشاره به اینکه ۳۰۰ واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیت اند، گفت: هزینه کارگری، آب و برق و همچنین مالیات بر ارزش افزوده منجر به افزایش هزینه تولید شده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم تاکید کرد: درحال حاضر از  چرم به عنوان پیش نیاز بسیاری از تولیدات همچون کیف ،کفش و ... یاد می‌شود، تامین این محصول به خودی خود، مستلزم وجود پوست خام مناسب و کافی است و به دنبال نبود این محصول، عملا بروز نارسایی در فرآیند تولید، امری بدیهی خواهد بود.

حیاتی ابراز امیدواری کرد که بازار چرم همانند سایر اصناف بتواند به تولیدات خود ادامه دهد و باتوجه به شعار رونق تولید گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

انتهای پیام/

هم اکنون ۳۰۰ واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیت اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار