بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت روز جهانی قدس:

مسئولیّت سنگین فلسطین بر دوش دنیای اسلام است/ توان دستگاه دیپلماسی باید در خدمت مستضعفین جهان باشد

مسئولیّت سنگین فلسطین بر دوش دنیای اسلام است/ توان دستگاه دیپلماسی باید در خدمت مستضعفین جهان باشدبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران  بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر روز قدس، بعنوان ابتکار تاریخی و یادگار بنیانگذار انقلاب کبیر اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) فرا رسید و بار دیگر ملت قهرمان ایران پیشاپیش همه آزادی خوهان جهان فریاد برمی آورند که هنوز فلسطین پاره تن اسلام است.

فلسطین، به عنوان نماد تقابل حق و باطل و سندی بر مظلومیت قرآن است و در مقابل رژیم اشغالگر قدس لکه ننگی بر روی زمین است، که باید برچیده شود.

کدام انسان آزاده ایست که جنایات بی شرمانه این رژیم نامشروع را ببیند و داد بر نیاورد؟ آیا نباید جهان اسلام برنامه‌ای برای نابودی صهیونیسم جهانی و جاهلیت مدرن داشته باشد؟ نخبگان اسلامی چه پاسخی در پیشگاه خدا و رسول خدا خواهند داشت؟

مگر نه آنکه ماه مبارک رمضان، ماه قرآن است؟ مگر نه آنکه قرآن هم سعادت دنیا و هم سعادت آخرت را تامین می‌کند؟ پس چرا قرآن را در مهجوریت گذاشته و به آن بی توجهی می‌کنیم؟!

"اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم" را فراموش کرده ایم. سران کشور‌های عربی چه پاسخی در مقابل این سخن دارند؟

آنانکه که از طرفی با آمریکا و صهیونیست‌ها ساختند و خون فلسطینی‌ها را لگد و حق آنان را ضایع کردند و از طرف دیگر مومن بالله، مومن بالقرآن، مومن بالکعبه و مومن بالقبله را تکفیر می‌کنند. به مسلمانان رحم نکرده و با راه اندازی جنگ‌های داخلی در کشور‌های اسلامی از سوریه و یمن گرفته تا افغانستان و لیبی، آتش فتنه را شعله ور کرده اند.

در هم پیمانی مدعیان دروغین حقوق بشر و قاتلان وحشی غربی، هم آنانکه در ظاهر کت و شلوار میپوشند، کراوات میبندند، ادکلن میزنند، کیف سامسونت دستشان میگیرند، اما در باطن خونخوار و جنایتکارند، نیز همین بس که هم کاسه دولت مستبد، دیکتاتور، وابسته و فاسد سعودی شده و اهداف شوم خود را در منطقه دنبال می‌کنند.

جهان اسلام بداند که مسئولیّت سنگین و فراموش‌نشدنی فلسطین بر دوش همه‌ی دنیای اسلام است و بی‌شک نخبگان علمی، روحانی، سیاسی و مسئولان کشور‌های اسلامی بخش مهم‌تر این مسئولیّت را بر دوش دارند.

این، مبارزه‌ای مقدّس و خوش‌عاقبت است و وعده‌ی الهی، نصرت قطعی در این مبارزه است و تنها راه عزت و پیروزی، مقاومت و تداوم مبارزه‌ی متنوّع با رژیم متجاوز صهیونیست و نوکران اوست.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز بداند، تمام توان دستگاه دیپلماسی باید در خدمت مستضعفین جهان بخصوص مردم مظلوم فلسطین و یمن باشد. اکنون که دشمن با طرح جهنمی "معامله قرن" نیرنگ تازه‌ای به کار بسته، جا دارد وزارت خارجه فعالانه در صحنه سیاست بین الملل حضور داشته و اجلاس بزرگ حامیان فلسطین را برنامه ریزی و برگزار کند.

دانشجویان ایران اسلامی نیز مانند همیشه آمادگی خود را برای نابودی اسرائیل و مبارزه همه جانبه با استکبار جهانی اعلام می‌نمایند.

در پایان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از تمامی مسئولان دعوت می‌نماید تا هم پای ملت انقلابی ایران و تمامی آزادگان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نمایند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار