نکات تغذیه ای در پیشگیری و درمان آکنه

مصرف هر چه بیشتر سبزی های خام و فراورده های غلات کامل، میوه و آبمیوه های تازه و ماهی ها و سایر غذاهای دریایی، می تواند در پیشگیری و درمان آکنه بسیار موثر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: حساسیت‌های غذایی می‌تواند در افراد مستعد، سبب بروز آکنه شود، همچنین آکنه ممکن است در اثر ترکیبات دارای ید یا برخی از دارو‌ها نیز ایجاد شود.

محمدحسن افتخاری ادامه داد: برای کم کردن میزان و شدت آکنه، از مصرف غذا‌های سرشار از چربی‌های اشباع مثل گوشت‌های چرب، شیر پرچرب، پنیر، کره، شکلات، غذا‌های سرشار از چربی‌های هیدروژنه مثل مارگارین، شیرینی‌ها و گلوکزها، غذا‌های شور و چرب مثل سیب زمینی و مغز‌ها به ویژه بادام زمینی شور و همچنین شکر و قند و نوشیدنی‌های گازدار پرهیز شود.

او گفت: مصرف بیش از اندازه چربی‌های اشباع مانند گوشت‌های چرب، شیر کامل پر چرب و شکلات و چربی‌های هیدروژنه مانند مارگارین‌ها و غذا‌های فرایند شده در افزایش تولید «سبوم» در پوست، می‌تواند آکنه را تشدید کند و همچنین غذا‌های سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه شده و فقیر از فیبر نیز در این زمینه موثر است.

استاد دانشگاه تغذیه و علوم غذایی اضافه کرد: مصرف مکمل‌های دارای ویتامین A، ویتامین E، سلنیوم و روی می‌تواند همزمان با تصحیح رفتار‌های غلط غذایی به رفع این مشکل کمک کند.
انتهای پیام/م

ارتباط بین تغذیه و آکنه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار