ناامنی فرهنگی در ورزشگاه‌های فوتبال؛

لطفا ۱۸- وارد نشود؛ ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد

دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و سپاهان شب گذشته برگزار شد و صحنه‌های زشت و عجیبی را در این بازی مشاهده کردیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی حاوی صحنه‌هایی بود که برای تمام سنین قابل درک و فهم نبود و به نوعی بد آموزی داشت.

لطفا ۱۸- وارد نشود؛ ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد

این بازی تنها بازی مورد نظر نبود

مهاجم برزیلی و خشن تیم فوتبال سپاهان در بازی روز گذشته بار‌ها در متن درگیری‌ها بود و اعتراض‌های توهین آمیز او همراه با درگیری در زمان اخراج نکاتی است که باید به آن توجه بیشتری شود.

کی روش استنلی در فصل اخیر لیگ برتر فوتبال عنوان آقای گلی را بدست آورد و نشان داد از لحاظ فنی بازیکن قابل قبولی است و از جمله بازیکنان خارجی حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران است که به اندازه پولی که دریافت کرده است مفید بوده و از خرید‌های خوب سپاهان محسوب می‌شود.

لطفا ۱۸- وارد نشود؛ ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد

اما این بازیکن در بحث اخلاقی نمره قبولی نگرفت و در بازی روز گذشته با درگیری و اعتراض‌های پی در پی زمینه درگیری بازیکنان در پایان بازی و التهاب در سکو‌ها را بوجود آورد و به نظر می‌رسد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید این موضوع را تا انتها پیگیری کند.

صحنه درگیری او و سروش رفیعی اوج بی اخلاقی هر ۲ بازیکن بود، اما درگیری فیزیکی و ضربه‌ای که او به سروش رفیعی وارد کرد اگر در کوچه و خیابان رخ می‌داد حتما مورد پیگرد قانون بود و مجازات کیفری داشت.

جالب‌تر اینکه در بازی دور برگشت لیگ برتر فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و سپاهان بار‌ها این درگیری‌ها وجود داشت و اگر در آن بازی برخورد جدی با بازیکنان هر ۲ تیم انجام می‌شد در بازی جام حذفی شاهد بی اخلاقی‌های بیش از حد معمول در زمین فوتبال نبودیم.

در تیم فوتبال پرسپولیس شجاع خلیل زاده باز هم در درگیری‌ها حضور داشت، اما شاید کنترل خشم از سوی این بازیکن در صحنه‌ای که مدافع سپاهان با الفاظ رکیک او را خطاب کرد جای تقدیر دارد آن هم از بازیکنی مانند شجاع‌خلیل‌زاده که خودتش همیشه در متن درگیری‌ها است.

درگیری فیزیکی در جریان بازی جزئی از فوتبال است، اما فحاشی‌های گاه و بیگاه آن هم در مسابقه‌ای که به صورت زنده از تلویزیون برای مخاطبان در تمام رده‌های سنی پخش می‌شود جای اغماض ندارد و باید با برخورد جدی جلوی اینگونه رفتار نامناسب را گرفت.

سیاوش یزدانی در بازی قبلی در استادیوم آزادی هواداران پرسپولیس را غیر مستقیم تهدید کرد و باعث تحریک هواداران خودی در بازی نیمه نهایی شد و با حکم بسیار نرم و لطیف این بار در حضور میلیون‌ها بیننده فحاشی کرد تا نشان دهیم عوامل باز دارنده در فوتبال ما برای جلوگیری از بی اخلاقی‌ها کفایت نمی‌کند و صلابت لازم در احکام صادره وجود ندارد.

لطفا ۱۸- وارد نشود؛ ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد

شجاع خلیل زاده برای سابقه اعتراض به داور و بازیکن حریف و غیره، کی روش استنلی و سیاوش یزدانی مقدم برای این بازی و نیمکت نشنیان ۲ تیم هم باید در مورد این رفتار‌ها توضیح بدهند.

فریاد‌های کی روش استنلی بر سر داور ایرانی این بازی اهانت به جامعه فوتبال و داوران داخلی بود و امید می‌رود کمیته انضباطی با تحقیق کامل تمام عوامل اتفاقات دیروز را مجازات کند و ریشه اینگونه اعتراض‌ها به داوری و بازیکن حریف در فوتبال ایران خشک شود.

هنوز یادمان نرفته که در دیدار با ژاپن از اعتراض به داوری چه ضربه جبران ناپذیری خوردیم و شاید سال‌های سال شانسی بهتر این جام ملت‌های امارات برای قهرمانی پیدا نشود که آن هم به دلیل رفتار آماتورگونه از دست دادیم.

فحاشی به زبان بیگانه در بازی رفت از سوی بیرانوند به کی روش استنلی اگر با جریمه مواجه شده بود در این بازی مدافع تیم فوتبال سپاهان به خودش اجازه نمی‌داد به خانواده یک بازیکن هموطن اینگونه فحاشی کند.

لیگ فوتبال ما با نام حرفه‌ای برگزار می‌شود و مدعی هستیم در میان تیم‌های آسیایی حرف اول را می‌زنیم، اما در رفتار فقط اینجا اعتراضات به تصمیم داوری را به این شکل مشاهده می‌کنیم و حتی در ضعیف‌ترین کشور‌های دنیا از لحاظ فرهنگ و فوتبال این اقدامات دیده نمی‌شود.

لطفا ۱۸- وارد نشود؛ ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد

یکبار قید نام پرسپولیس و سپاهان را بزنید چند بازیکن و مربی باصلابت تمام بدون وساطت و کدخدا منشی محروم کنید تا دیگر شاهد این بدعت غلط در فوتبال نباشیم و درس عبرتی باشد برای دیگر تیم‌ها و بازیکنان و کادر فنی که حد خود را بدانند چرا که التهاب و درگیری از داخل زمین به سکو‌ها و اطراف ورزشگاه می‌رسد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان مدعی شد این قهرمانی‌ها مهندسی شده است و باید برای این ادعای خود سند رو کند و در غیر این صورت به نام او توجه نکنید و برخورد در هر شرایطی برای سلامت فوتبال و ورود به دنیای حرفه‌ای لازم است.

لطفا ۱۸- وارد نشود؛ ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد

آتش زدن ماشین خبرنگاران و عکاسان و خُرد کردن شیشه اتومبیل خبرنگاران و به سرقت بردن وسایل خودرو در شلوغی‌های پس از بازی و کور شدن چشم نوجوانی که برای دیدن فوتبال به ورزشگاه آمده است و چند ۱۰ نفر بازداشتی و مصدوم و...

لطفا ۱۸- وارد نشود؛ ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد

این روز‌ها برای ورود به استادیم ورزشی نیاز است که شناسنامه‌ها را بازدید کرد. این روز‌ها به واقع ورود زیر ۱۸ سال به ورزشگاه ممنوع است و اگر به همین منوال ادامه دهیم سال‌های آینده باید درب این فوتبال را تخته کرد که آن وقت حداقل خودتان از نان خوردن خواهید افتاد.

در همین خصوص حمیدرضا دادخواه دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: آن طور که در فضای مجازی مطرح می‌شود که ۱۵۰ نفر در این بازی شب گذشته پرسپولیس و سپاهان آسیب دیده اند صحت ندارد و فقط ۱۵ نفر دچار آسیب دیدگی سطحی شدند که در ورزشگاه مداوا شدند و به شیشه‌های ۴ ماشین هم آسیب وارد شد.

لطفا ۱۸- وارد نشود؛ ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد

او ادامه داد: ۱۵ نفر تماشاگر نما دستگیر شدند که بازداشت شده‌ها از هواداران ۲ تیم هستند.هواداران پرسپولیس خودشان در محل بلیت فروشی مشکل به وجود آوردند و این موضوع ارتباطی به سپاهانی‌ها ندارد. هواداران سپاهان خیلی منظم در جایگاه خود حضور یافتند و فقط تماشاگر نما‌ها بودند که مشکل ایجاد کردند. یگان ویژه به خبرنگاران باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که سعی کنند با پلاک تهران در ورزشگاه حضور پیدا نکنند، اما آن‌ها گوش ندادند و هر کسی که خلاف برنامه ریزی و ابلاغیه شورای تامین استان اصفهان عمل کرد ماشینش آسیب دید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
واقعا کجاش داوری به نفع پرسپولیس بود پرسپولیس گفت با داور دعوا کنن پرسپولیس گفت اون پنالتی رو خراب کنن دس بردارید داداش تنها تیمی که از داوری لطمه خورد پرسپولیس بود چهار بازی مساوی کرد پرسپولیس گفت اون چهار بازی همیه تیم های رقیب بخصوص کیسه کشا ببازن یا مساوی کنن نتیجه میگرفتیت داداش قهرمانی عورضه میخواد یه کم حرفه ای به فوتبال نگاه کنید منچستر سیتی یا بارسا یا یوونتوس هر چی سال قهرمان لیگ کشور خودشونن اونام داوری کمکشون میکنه پرسپولیس حداقل باید سه تا سپاهان میزد تنها تیمی که داور به نفعش سوت زد استقلال بوده به قول سید جلال انقد جام بلند کردیم رو دستامون دیگه برامون عادی شده داداش من پس الکی حرف نزن تمام ایران میدونن پرسپولیس تو ایران از همه تیما سرتر داوری گفت دو تا به السد بزنه که فقط پولی که ژاوی میگیره اندازه چهار باشگاه ایرانه با تیم ملی قطر بازی کرد پرسپولیس ژاپن با اون قدرتش نتونست پرسپولیس این کار رو کرد پس الکی حرف نزنید
Australia
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
همه مردم ایران بازی رو دیدند نیازی به کارشناسی داوری نبود . ای کاش در چنین بازی های که فشار زیادی روی بازیکنان هست از داوران با تجربه و کاردان استفاده می شد و همچنین باید کمیته انظباطی رو به خاطر بازی دادن دو نفر مواخذه کرد هم یزدانی و هم بیرانوند .
Iran (Islamic Republic of)
حمید آبودانی
۰۰:۴۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
عامو سلام مو بهتون بگوم چه کنید خدات وکیلی حرفم حرف حسابه و جوابش یه ها بله گفتنه بیایین استقلال و پرسپولیس رو درشون رو تخته کنیم و تعطیل بخدا ایران میشه اروپا
Iran (Islamic Republic of)
امیدتاجیک
۰۰:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
ببینید مگه میشه یک تیم سه فصل پشت سر هم قهرمان بشه تو اسیا بره فینال اونم با پارتی بازی و مهندسی کردن بازیها توسط فدراسیون،خودتون هم میدونید بازیکن ها. و مربی ها و کادر مدیریت هم میدونه به هیچ عنوان نمیشه تنها فرق پرسپولیس که اونم بخاطر نتایج تیم هوادار پشت تیم و مربی وایستاد نذاشت مربی رو تعویض کنند وگرنه شک نکنید پرسپولیس میشد استقلال و سایپا و سپاهان و .... اقای برانکو به راستی فقط تیم دوست داشت براش نفر فرقی نداشت نه با طارمی تعارف داشت نه رضائیان نه قبلی ها نه احمدزاده مسلمان نه محرمی هرکسی هم گذاشت بیرون معلوم شد درست بوده و البته از سید جلال و ماهینی و نباید بی تفاوت گذشت واقعا بزرگتر بودن اگر تیم های دیگه مثل پرسپولیس با محرومیت نقل وانتقال روبرو بودن الان بهانه های عجیب و غریب تیتر روزنامه ها بود ولی برانکو با کمک بزرگترهای تیم نگذاشت اسیبی به تیم برسه و از همه نکات بارز تر اتحاد هوادارهای پرسپولیس در پشتیبانی از تیم بینظیر بود حالا هرکسی میتونه هزار انگ بزنه ولی میدونیم که یکسری برای پوشاندن افتضاح کارشون یکسری برای کم کاری های تیمشون بعضی ها برای علت افت و باخت تیم خوشون و هزینه های بی نتیجه مجبورن ذهن همه رو منحرف کنن الان هم بهترین تیم برای اینکار پرسپولیس هستش کاری ندارم هواداران تیم ها یخورده به علل نتیجه نگرفتن تیم خودشون توجه کنن شاید بشه جلوی اشتباهات تیم خودشون بگیرن یا حق
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
اصلا توی اینکه فحاشی کار زشتیه شکی نیست،اما برام جالبه که همه دنیا مقصر هستن و پرخاشگر و فحاش،اما پرسپولیسیا کاملا مظلوم و کتک خور؟!!!!جالبه والا
Iran (Islamic Republic of)
علی طاهری
۱۹:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
چرانباید‌خبرنگاران‌با‌پلاک‌تهران‌به‌ورزشگاه‌نقش‌جهان‌وارد‌نمی‌شدند‌مگه‌پلاک‌تهران‌بودن‌جرمه‌
عجب‌‌شهری‌دارین!غریب‌کشی‌که‌افتخار‌نیست‌
عجب‌فرهنگی‌دارین؟جناب‌آقای‌داد‌خواه‌لطفا‌ در‌تخصص‌خودتان‌باشید‌ فوتبال‌به‌درد‌شما‌که‌آتش‌بیار‌معرکه‌ای‌نمیخوره‌
واقعا‌خجالت‌آوره
Russian Federation
عابدینی
۱۹:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
پرسپولیس سرور استقلاله
Australia
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
آره جام باشگاه های آسیا هم حق شو خوردن این داورها ؟!
Russian Federation
عابدینی
۱۹:۱۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
این ابی ها تو زمین حرفی برا گفتن ندارن تو فضای مجازی واسمون شاخ نشن
Australia
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
با حمایت داور ها درست
بی حمایت داورها الان دسته دو بودید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۶:۱۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
تا۱۴۰۰ تحمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
هررفتی برگشتی هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
این قلعه نویی اصن چه میدونه از فوتبال
Australia
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
وقتی بازیپرسپولیس با سایپا به همدیگه را میزنند وهبچ که هیچ برخوردی نمبکنه٬ تو کل بازیها به شدت با داور اعتراض کنی و هیچوقت محروم نشی٬ وقتی به بازیکنای حریف فحش بدی و هیچ اتفاقی نیوفته٬ یعنی اینکه همه عوامل هواتو دارن٬ این میشه عاقبتش این بازیهایی که داریم میبینیم
France
علی
۰۹:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
من خواهش میکنم یکبار دیگه تمام بازیهای پرسپولیس رونگاه کنید از دقیقه اول بازی جلال وشجاع روی داور کار میکنندودائم اعتراض میکنند ولی در یغ ازیک کارت در بعضی از صحنه ها حتی از تماشاچیها حسینی میخواد اعتراض کنند ومتاسفانه داورهای طرفدار پرسپولیس از جمله آقای فغانی که به خطر اسمورسمی که در کرده براخودش از بین داورها نوچه هم داره واقعا داوریهارو مهندسی میکنند واین توبازی نورد ارومیه سپیدرود وسپاهان کاملا محسوس هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
واقعا که خجالتم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
یکی نیس ب قلعه نوعی بگه شما نمیتونین پنالتی دقیقه 114رو گل کنین چه مهندسی شده ،یا استنلی داره داور رو میخوره تقصیر کیه.قلعه نوعی همیشه همینه تا میبازه داور و مافیا و . رو میکشه وسط،دیگه نمیگه خودمون لیاقت نداریم.کل بازی 2تا موقعیت نداشت سپاهان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
باسلام خدمت دوستان، ورزش مقدس است به فرهنگش واخلاقش کسی که اخلاق نداره نباید تو ورزش پا بزاره ضمناً کسانی هستن که برای پول حاظر به انجام هر کار میشوند وباید انهارا کنار گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
Pers
۰۲:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
بابا پرسپولیس شده‌مث یوونتوس.باخت که هیچی.اینا چشم دیدن ندارن.بخدا ششتقلالیا حسودن بخدا
Iran (Islamic Republic of)
امین248
۰۱:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
این اصلأ کجاش فوتبال بود؟؟.
Iran (Islamic Republic of)
حسن قلی
۰۱:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام
خواهشا واقع بینانه و دور از تعصبات بچه گانه به این تیم و اون تیم به حرفام گوش کنین
والا بلله نه استقلالی ام نه پرسپولیسی نه ...
از فوتبالم هیچ خوشم نمیاد و چون خوشم نمیاد ، خارج از گود دارم به این مسائل فکر میکنم
یعنی واااااقعا جای تاسف داره
فقط میتونم بگم تاسف که این شده وضع فوتبال مون
فوتبالی که میلیون ها ایرانی پاش میشینن و فقط غصه شو میخورن و پولش رو امثال همین فوتبالیستا میبرن
اینارو ستاره کردیم و ازشون بت ساختیم
مشکل از خودمونم هست
حیف که آدم عمرشو بزاره واسه تماشای این بازی الکی وقت پرکن
باز خداروشکر یه عده فهمیدن که چند وقته داریم داد میزنیم که : برادر من ، خواهر من . ورزشگاه فوتبال جای خانوما نیست . از این اتفاقا به وفور میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
من خودم پرسپولیسی هستم متسفانه دوسه تا از بازی کنای تیم پرسپولیس ازجای خودشون در رفتن یادشون رفته کی بودن وکی شدن ازحمایت ما ها هواداران بعدشم پرسپولیس قهرمان شده چند بار چه گلی به سر مازدن فقط هرس خوردنش برای ماهوادارا هستش دیگه هیچی گیر ما نیامد قعرمانی تو لیگ الکی اگر تونستن تواسیا یه مقام بیارن بعد خودشونو بالا بالا بگیرن یه بار نشد جلو تیم های عربی دل ما شاد بشه پس خیلی هرس نخوریم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
پرسپولیس احتیاجی به طرفداری مثل شما نداره، شماتخصصتون تو آسیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
پرسپولیس طرفدار زیاد داره نیاز به شما طرفدارنماها نداره
این کلکا قدیمی شده جناب شیشتقلالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
تمام بیت المال در ورزش فوتبال هزینه میشه و بازیکنان و عوامل فوتبالی حقوقهای نجومی که از بیت المالی که بایستی به تمام مردم بطور مساوی مانند (امام علی ع) تقسیم بشه ، دریافت میکنند ، بعد در یک بازی پخش زنده اینچنیش به جون هم می افتند این یک بی حرمتی به ۸۰میلیون نفر ایرانی هست ، اگر این موضوع در هر اداره ، مدرسه ، سازمان ویا پادگانی بود همان شب مصوبین را شبانه محکوم و از مسولیتش اخراج میکردند ، اگر فوتبال این است نخواستیم در فدراسیون را باید بست و گل گرفن ویا با تانک از روی آن ردشیم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
فقط می تونم بگم متاسفم برای این فوتبالیستها همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
پس چرا تو دربی که تازه خیلی با هم کری دارند ، خون از دماغ یه نفر نیومد ؛ چرا هیچ صندلی شکسته نشد ؛ چرا تماشاگرهای تیمی که باختند نیومدند ماشین آتش بزنند ؛ معلومه مشکل از کدوم تیم بود دیگه
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۲۳:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
پول زیادی فوتبالیستارو رودار کرده و قانونم جلوشون ایست نمیکنه چون پولدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
پرسپولیس یعنی بی ادب فقط همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چرا فقط آشغال روی ورزشگاه مربوط به میزبان میشه؟ اما 50 50 مربوط به میزبان نمیشه ؟؟؟،؟
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۲:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
تا یه تیم میبازه زمین و زمان و داوری رو مقصر میدونن ولی تا میبرن از شاهکارهای خودشونه و با ژستهای خودپسندانه جلوی دوربین ویراژ میدن
در هر صورت این بازی هم مثل بقیه بازیها تموم شد
فقط چند تا هموطن مصدوم از تماشاگران روی دست خانواده ها گذاشت
اینکه میفرمایید ما گفتیم با پلاک تهران به ورزشگاه نیاید خود شما دلیل این درگیریها میشید شما که میدونستید، نمیتونید امنیت رو تامین کنید چرا اصلا" گذاشتید این بازی برگزار بشه
خدایا کی میشه فوتبال کشور ما هم رشد کنه( البته از نظر اخلاقی)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
سپاهان تو ازادی بازی میکرد این همه اتفاق براش نیفتاد.متاسفم واسه کمیته انضباطی فقط فکر پوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
من بازی پرسپولیس و پارس جنوبی رو برای اولین و آخرین بار توی ورزشگاه دیدم واقعا دلیل همه بی اخلاقی ها روی سکو ها لیدر های تیم ها هستن ،من خودم شاهد بودم که با فرمان لیدر پارس جنوبی بطری ها به سمت داور پرتاب شد و همه فحش و ناسزا ها رو لیدر ها دیکته میکردن.
Netherlands
هوادار پرسپولیس
۲۱:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
بسم الله رحمن رحیم
بنده یکی از هوادارهای پرسپولیس تهران هستم و سپاهان اصفهان برایم دوست داشتنی است.
از شما فوتبالیست های عزیز بعید است که در زمین جلوی آن همه هوادار و بیننده به هم فحش بدهید چون شما الگو های فوتبالی هستید و بچه ها شما را الگوی خود قرار می دهند.وقتی شما الگوهای گران قدر فحاشی می کنید بچه ها هم یاد می گیرند.
من از شما می خواهم که شأن و منزلت خودتان و دیگران را بدانید و رعایت کنید و اصول اخلاقی اسلامی را زیرپا نگذارید.
خواهش می کنم قبل از هر کاری که می خواهید در زمین انجام دهید اول فکر کنید و از روی عصبانیت کاری نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
HASSAN
۲۱:۲۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چون نمیتونن در زمین حریف پرسپولیس بشن وارد مسائل غیر فوتبالی و دعوا میشن.
حاشیه های که مدیران و بازیکنان سپاهان بوجود آوردن رو ببینید.
از تهدید هواداران پرسپولیس تا بلیط دوبرابری برای هواداران پرسپولیس و عدم درج ستاره روی لوگو پرسپولیس و.....
مربی خوب بازیکنان خوب و قهرمانی های خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
دیگه واقعا بعضیها با اینگونه کارها(آتش زدن اموال دیگران و ...) قصد آشوب دارن باید حتما باهاشون برخورد بشه طرفدار هر تیمی هم میخوان باشن،باید بازیکنان و مربیهایی که آتش جنگ در فوتبال بپا میکنن محروم بشن
Iran (Islamic Republic of)
مسعودمعینی
۲۰:۲۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
تمام مشکلاتی که تو بازی پیش اومد همه اش تقصیر داور بود که کارت قرمز اول رو داد .بعد دوباره دوتا خطای صددرصد انجام شد ولی نگرفت که اعصاب سپاهانیو را به هم ریخت و بعدش بازیکن پرسپولیس خودش را انداخت زمین و باعث درگیری دو تیم شد و اخراجی دیگر برای سپاهان داشت و درصورتیکه باید کسی که تمارض کرد و باعث درگیری شد را هم اخراج میکرد.داور کل بازی رو به نفع پرسپولیس سوت زد و فقط 10 دقیقه آخر درست سوت زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
فوتبال یعنی بی تربیتی.این همه پول بیت المال روهدر ندید که جوابی برای فردایتان ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
پرسپولیسی اناری.اناری پرسپولیسی
۱۹:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
این بازی آخر فوتبال بود .دیشب شب پرسپولیس بود کائنات هم کاور قرمز پوشیدند .وقتی پسری 9ساله به نیت قهرمانی تیمش(پرسپولیس) در روز گرم و کویری انار روزه میگیرد و در حالی که لبانش ترک خورده و خون میاید حاظر به شکستن روزه نمیشود و میگوید این روزه نذر عشقم پرسپولیسِ نمیشکنم. این لبهای ترک خورده و خونین سرنوشت فوتبال دیشب را رقم زد و نه داور و نه مهندسی داوری و نه تماشگرنماها.ونه هیچ چیز دیگر.###چشم دل باز کن که جان بینی###آنچه نادیدنیست آن بینی.###.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
فحاشیهای بیرانوند وشجاع وسید جلال وووووچی میشه؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
valor
۱۹:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
جا داشت به فحاشی های بیرانوند در بازی برگشت لیگ و مصاحبه شجاع زاده قبل از بازی و هم اشاره می کردید.بازی قبل حداقل سر 200 طرفدار سپاهان بر اثر برخورد سنگ شکست. دلیل عمده این خشونت ها صرفا عدم رعایت عدالته که باعث می شود سایر تیم ها و طرفدارهاشون نسبت به تیم پرسپولیس حساسیت داشته باشند.متاسفانه چون پرسپولیس بیشترین طرفدار را در ایران داره در فضای مجازی دارای اکثریت می شوند و بازتاب خوبی از حقایق در این فضا را شاهد نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
باید قبول کرد که پرسپولیس به خاطر سه قهرمانی وتیمی که بسیار بسیار خوب خدایش بازی می کند.خیلیها بهش حساس شده اند.بعضیها دست به دست هم می دهند.ودربازیهایش خلل ایجاد می کنند.وشروع به بدنام کردنش می کنند.باید با این پدیده روانی مقابله شود.باید هرکس که شایسته هست باشد.حالا هر تیمی که می خواهد باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
بازی برگشت سپاهان و پرسپولیس که بدتر و زننده تر از این بازی بود سر خیلی ها شکست و یکی هم فوت کرد!!!!
تیم های لیگ برتری غیر از یه تیم سازماندهی و هزینه و هدفشون موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا معطوف باشه چون قهرمان کشور معلومه
راستی ماجرای پرونده فروزان چی شد ؟ خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
یکی از جنجالی ترین بازیکنان لیگ که باعث درگیری بین بازیکنان و کشیده شدن آن در بین تماشاگران می شد ، شجاع خلیل زاده بود او حتی اگر نزدیک محل درگیری هم نباشد سریعا خود را به محل می رساند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا محمدی
۱۸:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
این اعتراض به بی عدالتیه نه باخت.و حمایت همه جانبه مسولین از یه تیم خاص.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چون استقلال هیچ مقامی در این چند سال نیاورده فقط این اتفاق برای پرسپولیس میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
از روی این فوتبال باید با تانک رد شد. اونم ده بار...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
برادرهای من دیشب سپاهان برای دعوا امده بود فوتبال بازی نکردپرسپولیس دیسب فقط دوبار تیرک رالرزاند وارن پنالتی مسخره مهندسی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
اون عکس اول چرا تار شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
تنظیم زوم به تماشاگراست
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۷:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
زور سپاهان به پرسپولیس نمیرسه ، چند ساله کنار هم بازی میکنن مربی خوب بالا سرره تیمه ، فقط فوتبالی ها متوجه این موضوع هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
زور هیچ تیمی به پرسپولیس نمیرسه چون عده ای نمیذارن که برسه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
ستاره ها بی ادب هستند نه چفت بست
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۷:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چراانقدرکیروش استنلی رومیکوبیدبازیکنای ایرانی فحاشی نمیکردن خودبیرانوندشجاع خلیل زاده هربازی فحاشی میکنن مقصراصلی درگیریهاشجاع خلیل زاده بودازاول بازی حرکات دست وپاشوتودرگیری بابازیکنانگاه کنیدمتوجه میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
شجاع جایی تقدیر دارد!!! چرا چرا ...... داور هر بلای خواست سر تیم ها آورد تا پرسپولیس بیاد بالا .مگه بیرانوند محروم نبود چی شد بک ساعت قبل بازی مجوز گرفت. چطور بازبکنان پرسپولیس هر توهینی خواستن بکنن و هر خطای خواستن بکنن اما داور که وجدان را زیر پا گذاشت هیچ کاری نکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
بازیکن سپاهان هم محروم بود
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۷:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
با احترام به اصفهانیان عزیزباید واقعیتهایی را نگاه کنیم.وقتی که بازی شروع شد.یکدفععه زمین پر از اشغال وپلاستیک شد،این به میزبان بر می گردد.که بایدجلوگیری کند.دعواهای درون زمین هم در هرجای دنیا که باشدوحتی یک کشور معمولا مهمان نمی تواند تنش و دعوا راه بیاندازد.چون غریبه است.ودیگر اینکه بازی فوتبال دوتیم که در کشور خودمان برگزار شد.چرا یک خارجی یک بازیکن هموطن را می زند.این خیلی زشت است برای مملکت ما. مطمئنن از جایی شارژ بوده وپشتش گرم وتشویق به این کار شده.البته درصورتی که خودتان را جای ادم کتک خورده بگزارید ودرک کنید.ورزش فوتبالی وتیمهای فوتبال تراکتور،استقلال،سپاهان وپرسپولیس یک تیم ورزشی هستند.واین همه کینه عداوت در ورزش وسلامتی نوبر هست.واگر تیم سپاهان جایی ویا از تیمی متضرر وبی احترامی شده باید به طریق دیگری پیگیری کند.ونه اینجوری که خیلیها سو استفاده می کنند.وحتی بدتر از انشایدانسان از فوتبال ورزش دیگر بدش بیاید.تیم سپاهان در اذهان مردم یک تیم محکم وبا اقتدار هست.خواهش می کنم با عداوت وکینه تماشاگرنماها خرابش نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
زباله ریختن وسط بازی کار سپاهانیا فقط نیست پرسپولیسیهام زباله ریختن یا قضاوت نکنید یا عادل باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
ورود زباله به زمین به دلیل وزش باد شدید در اطراف ورزشگاه بود.
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۷:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
هواداران پرسپولیس خودشان در محل بلیت فروشی مشکل به وجود آوردند و این موضوع ارتباطی به سپاهانی‌ها ندارد
هواداران سپاهان خیلی منظم در جایگاه خود حضور یافتند و فقط تماشاگر نما‌ها بودند که مشکل ایجاد کردند.
اخلال گر سپاهانی تماشاگر نما هست
اخلال گر پرسپولیسی تماشاگر!¡!!!!!!!!¡
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چرا قیمت بلیط مهمان رو دو برابر بدن که درگیری پیش بیاد. مشکل از بلیط فروشی شروع شد.متاسفم بر اصفهانی ها با این میزبانیشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
پرسپولیس تیم دولتی ومافیایی است وهرجا بازی دا ه مشکل پیش میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
باید پیراهن آبی تن پرسپولیس بکنن و پیراهن قرمز تن استقلال و پیراهن سبز تن سپاهان بکنن تا دیگر تعصب رنگ لباس را نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۶:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
چه ربطی داشت!؟
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت گو
۱۶:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
دلیل این همه خشونت و عصبانیت بسیار واضح هستش
اونم طرفداری همه جانبه از یه تیم خاص .
کیروش با اون همه سابقه و علم رو به خاطر یه تیم خاص از تیم ملی انداختن بیرون .
تا این تیم خاص و حمایت های عجیب داوران و کمیته اخلاق و وزارت ورزش و رسانه ها هست این خشونت و عصبانیت و تفرقه ها بیشتر و بیشتر میشه .
باید سلطانی فر از وزارت ورزش برکنار و یک فرق بی طرف بیاد سر کار .
قبل از اینکه این خشونت ها فرایر بشه این متن من رو برسونین به گوش مسیولین .
Iran (Islamic Republic of)
امییییییر
۲۲:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
حسب الامر اطاعت میشه قربان!!!
اگر دستور دیگری دارید هم بفرمایید تا در یک چشم برهم زدنی برآورده کنم...
France
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چرا فقط هر جایی که پرسپولیس بازی دارد این اتفاقات می افتد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه قدرت پرسپولیس خاری تو چشمای استقلالی‌ها میگی چرا فقط تو بازی پرسپولیس اینجوری میشه چون شما استقلالی‌ها تحمل بازی خوب پرسپولیس ندارید
Iran (Islamic Republic of)
پرسپولیس قهرمان
۱۷:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چون تعداد حسودهای پرسپولیس زیاد اصلا چشم ندارند پرسپولیس قهرمان رو ببینند البته انشاالله کور شود هر آنکه نتواند قهرمانی های پرسپولیس کبیر را ببیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چون مافیای فوتباله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چون به پرسپولیس حسودیشون میشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۴۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چون‌بعضیهاچشم‌دیدن‌موفقیتهای‌‌مداوم‌پرسپولیس‌راندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چون حریف نداره و الباقی تحمل باخت اونم سالیان متوالی رو ندارند..یکم ظرفیت باخت بره بالا درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۸:۰۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
حسادت داداش حسادت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
علت داره چون تیم تو ششتق لالی چند ساله دستش از هر جامی کوتاه شده داره حسادت می کنه و ضمنا" در تمام بازی ها داره با تیم همیشه قهرمان ظلم میشه و در بازیهای پرسپولیس تیم روبرو به قصد کشت و کشتار وارد می شوند
Iran (Islamic Republic of)
قیطاس
۱۸:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
برای اینکه استقلال سرور پرسپولیسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چون پرسپولیس نمک نشناسه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چون تماشاچیهاش دنبال درگیری هستند و کمیته انضباطی همیشه از کارهاشون چشم پوشی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۴۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
واقعا بعضی ها تحمل برد پی در پی پرسپولیس برایشان سخت شده و دنبال حاشیه سازی برای فوتبال این ممنکت هستن کمی واقعی نگر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
احسن نداره برای شما که نظره کارشناسی می دهی خجالت داره ‌ بازی را اگر دیده باشی بلحلظ فنی سپاهان کجا و پرسپولیس کجا. سپاهان باید بیش از 5 گل میخورد و خطای روی علی پور صد در صد پنالتی بود‌ ولی حسادتهای تیم رقیب متاسفانه چشم بینا ندارند که درست قضاوت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
چی احسنت...
آخرین اخبار