غریب آبادی:

گزارش جدید آژانس نشانه حسن نیت ایران است

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: گزارش جدید این سازمان نشانه حسن نیت ایران برای حفظ چندجانبه گرایی است.

گزارش آژانس نشانه حسن نیت ایران استبه گزارش حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، همزمان با انتشار پانزدهمین گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام، آن را نشانه حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ چندجانبه گرایی در روابط بین الملل و گواهی بر پایبندی آن به تعهدات بین‌المللی اش خواند.

غریب آبادی افزود: در این گزارش همانند ۱۴ گزارش قبلی مدیرکل، تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.
سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین اظهار داشت که در گزارش جدید منتشر شده از سوی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره صریحی به دستور شورایعالی امنیت ملی مبنی بر توقف برخی اقدامات ایران تحت برجام در چارچوب مواد ۲۶ و ۳۶ شده است. همچنین در این گزارش از سرگیری تولید آب سنگین در مجتمع اراک از اول خردادماه بعد از یک دوره دو ماهه تعمیر و نگهداری، مورد اشاره قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود با وجود تحولات پیرامون برجام، همکاری‌های بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس در این مرحله، همچون گذشته در مسیری سازنده قرار دارد.

وی تأکید کرد که با این وجود، پرواضح است که طرف‌های مقابل گام‌های ملموس و عملی در جهت اجرای تعهداتشان برنداشته اند و این بدعهدی، سرنوشت برجام را به مخاطره انداخته است.
نماینده دائم کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران در برداشتن گام‌های اعلام شده در تصمیم اخیر خود، مصمم و جدی است و همانگونه که مکررا اعلام شد، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی فوری و مناسب و ظرف برنامه زمانی اعلام شده، تضمین کنند.

گفتنی است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) در تازه‌ترین گزارش خود خبر داد که ذخایر مواد هسته‌ای ایران هنوز از سقف‌های مجاز برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فراتر نرفته است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ذخایر اروانیوم با غنای پایین ایران تا تاریخ ۲۰ ماه مه (۳۰ اردبیهشت) ۱۷۴.۱ کیلوگرم بوده (در ماه فوریه این میزان ۱۶۳.۸ کیلوگرم بوده است) که پایین‌تر از میزان مجاز ایران بر اساس توافق هسته‌ای است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
به اندازه کافی حسن نیت نشون دادیم و اونام به اندازه کافی از حسن نیت ما سواستفاده کردن دیگه حسن نیت نشون دادن کافیه
آخرین اخبار