عضو شورایعالی استان‌ها گفت: چابهار پایین‌ترین سرانه و شاخص‌های توسعه انسانی کشور در زمینه‌های آب، آموزش، برق، حاشیه نشینی، راه، طرح هادی و بهداشت را دارد و در محرومیت عمیق بسر می‌برد.

چابهار پایین‌ترین سرانه‌ها و شاخص‌های توسعه انسانی کشور را دارد/ وزارت کشور باید به محرومیت مناطق بیشتر توجه کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  شه بخش گرگیج عضو شورایعالی استان‌ها در همایش فرمانداران، شهرداران، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی منتخب جنوب استان سیستان و بلوچستان که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار داشت: باید به چابهار و مشکلات آن رسیدگی و فکری برای ۸۰ درصد مردم فاقد شبکه آبرسانی، ۷۰ هزار جمعیت حاشیه نشین و هزاران نفر فاقد برق شود.

وی تصریح کرد: جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان بیشتر از شهری است و باید به توسعه روستا‌ها توجه شود.

عضو شورای اسلامی چابهار توانمندسازی ۳۵۶ روستای شهرستان را خواستار شد و افزود: حمایت از دهیاران نیازمند توجه کشوری است تا مردم شاهد توسعه پایدار در روستا‌ها باشند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی چابهار میلیارد‌ها تومان به شهرداری‌ها بدهکار هستند و هیچ تمایلی برای پرداخت بدهی‌های خود ندارند.

گرگیج گفت: وزارت کشور باید به محرومیت مناطقی نظیر چابهار بیشتر توجه کند تا شاهد رضایتمندی مردم این منطقه باشیم.

همایش فرمانداران، شهرداران، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی منتخب جنوب استان سیستان و بلوچستان با حضور جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری چابهار برگزار شد.

انتهای پیام/ع

وزارت کشور باید به محرومیت مناطقی نظیر چابهار بیشتر توجه کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار