اولین ابرخودروی هیبریدی فراری با هزار اسب‌بخار قدرت معرفی شد +تصاویر

فراری از اولین ابرخودرو پلاگین هیبریدی خود با وزن سبک و قدرت نزدیک به هزار اسب‌بخار رونمایی کرد.

اولین ابرخودروی هیبریدی فراری با هزار اسب‌بخار قدرت رونمایی شد +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از چندین ماه خبر و شایعه، شرکت فراری در روز گذشته سرانجام از اولین ابرخودرو پلاگین هیبریدی خود رونمایی کرد. این ابر خودرو با نام SF90 Stradale به مناسبت نودمین سالگرد تشکیل تیم اتومبیل‌رانی فراری "Scuderia Ferrari" تولید شده و ارتباطی مستحکم میان خودرو‌های مسابقه‌ای و جاده‌ای این شرکت برقرار خواهد کرد.

به طور قطع مهم‌ترین مشخصه SF90 مربوط به منبع قدرت ترکیبی آن است، این مدل با پیشرانه ۴.۰ لیتری به همراه هشت سیلندر با چینش V شکل، توانایی تولید ۷۶۹ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیو‌تن‌متر گشتاور را دارد. در کنار این پیشرانه، سه موتور الکتریکی نیز برای این ابرخودرو در نظر گرفته شده است، موتور الکتریکی اول در میان پیشرانه بنزینی و سیستم انتقال کلاچ دوگانه هشت سرعته قرار گرفته و دو موتور دیگر بر روی محور جلو جای دارند.

اولین ابرخودروی هیبریدی فراری با هزار اسب‌بخار قدرت رونمایی شد +تصاویر

پیشرانه‌های الکتریکی توسط باتری لیتیوم‌یونی ۷.۹ کیلووات‌ساعتی تامین می‌شوند و در مجموع قدرت ۱۶۲ کیلووات (۲۱۷ اسب‌بخار) را تولید می‌کنند. به این ترتیب قدرت کلی SF90 Stradale به ۹۸۶ اسب‌بخار (۷۳۵ کیلووات) می‌رسد.

اولین ابرخودروی هیبریدی فراری با هزار اسب‌بخار قدرت رونمایی شد +تصاویر

با دیفرانسیل چهار چرخ، ابرخودرو هیبریدی جدید فراری می‌تواند از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۲.۵ ثانیه طی کند که رکوردی قابل تحسین است، همچنین در تنها ۶.۷ ثانیه خودرو از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. سرعت نهایی SF90 نیز ۳۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. این مدل در حالت تمام الکتریکی و با استفاده از پیشرانه‌های محور جلو می‌تواند تا ۲۵ کیلومتر (۱۵.۵ مایل) را بپیماید.


بیشتر بخوانید: خودروی BMW M2 CS اتومبیلی پرقدرت و انعطاف‌پذیر +تصاویر


اولین ابرخودروی هیبریدی فراری با هزار اسب‌بخار قدرت رونمایی شد +تصاویر

هرچند مدل‌های پلاگین هیبریدی به طور معمول سبک وزن نیستند، اما تیم فراری موفق شده تا از نظر وزنی، محصول جدید این شرکت را در دسته ابرخودرو‌های سبک قرار دهد، این مدل تنها ۳۴۶۱ پوند (۱۵۷۰ کیلوگرم) وزن دارد که به همین جهت نسب وزن به قدرت آن با ۳.۵ پوند به ازای هر اسب‌بخار، یک رکوردشکنی محسوب می‌شود. فراری اعلام کرد سیستم الکتریکی به تنهایی ۲۷۰ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه کرده و در این حالت پایین نگه‌داشتن وزن این مدل برای تیم طراح یک چالش بزرگ بود، اما این تیم برای رسیدن به این وزن، بدنه و شاسی خودرو را با ترکیب چند ماده مختلف سبک و مستحکم مانند فیبر کربن و آلیاژ‌های آلومینیوم تولید کرده‌اند.

اولین ابرخودروی هیبریدی فراری با هزار اسب‌بخار قدرت رونمایی شد +تصاویر

ابرخودرو فراری دارای چهار حالت رانندگی متفاوت است، در حالت اول با نام eDrive خودرو به صورت تمام الکتریکی کار خواهد کرد که با تولید صدای و قدرت کمتر، برای عبور از مناطق شهری مناسب خواهد بود. حالت هیبریدی به صورت پیشفرض در دسترس است و به طور همزمان از هر چهار پیشرانه موجود استفاده می‌کند. در حالت Performance تنها پیشرانه هشت‌سیلندره کار خواهد کرد، اما در مواقع لزوم، پیشرانه‌ای الکتریکی نیز فعال خواهند شد و در حالت Qualify، تمامی پیشرانه‌ها در بالاترین حد نیرو خود کار می‌کنند و راننده به نهایت قدرت خودرو دسترسی دارد.

اولین ابرخودروی هیبریدی فراری با هزار اسب‌بخار قدرت رونمایی شد +تصاویر

از دیگر مشخصات خودرو می‌توان به نیروی داون‌فورس ۳۹۰ کیلوگرم در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اشاره کرد که رانندگی جاده‌ای ایمن و راحت را برای رانندگان ابرخودرو فراری فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اتومبیل هیبریدی فراری معرفی شد

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار