رئیس کل دادکستری سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کسب رتبه برتر در کشور/ رقم ورود پرونده‌ها به دادگستری تنها یک درصد رشد داشته است

رییس کل دادکستری استان سیستان وبلوچستان گفت: بدنبال اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت پیگشیری از وقوع جرم دادگستری نرخ ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی به یک درصد رسیده است.

کسب رتبه برتر در کشور/ رقم ورود پرونده‌ها به دادگستری تنها یک درصد رشد داشته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان که درسالن شهید بهشتی دادگستری برگزارشد اظهار داشت: میزان پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی در کشور ۱۲درصد است و همه ساله این نرخ افزایش می‌یابد، اما این رقم در استان سیستان و بلوچستان طی سال‌های مختلف کاهش یافته و به یک درصد رسیده است.

وی افزود: در این راستا موفق به کسب رتبه برتر کشور شده ایم و در تلاشیم در سال جاری این رقم را به صفر برسد.

وی تصریح کرد: اقدامات دادگستری در این بخش متنوع و فراوان بوده، اما کافی نیست و نقاط قوت را تقویت کنیم تا پیشگیری از آسیب احتماعی صد درصدر محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت کنترل بازار هم ادامه داد: اجرای طرح کدینگ کارت‌های سوخت که در استان آغاز شده صف‌های طولانی بنزین در سطح شهر‌های استان را کاهش می‌دهد و از ورود کارت‌های مهاجر به استان جلوگیری شده است.

رییس کل دادگستری استان همچنین به کتترل قیمت بازار مصرف در استان خبر داد و گفت: هم اکنون اقلام ضروری نظیر شکر در بازار با قیمت تثبیت شده در حال توزیع و فروش است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم استان هم در این جلسه گفت: یکی از اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر هم زدن بازار های خرید و فروش مواد مخدر و اموال مسروقه است.

محمد علی حمیدیان افزود: در این راستا مکانهای فروش کالاهای مسروقه و همچنین مراکز عرضه مواد مخدر شناسایی و برخورد لازم با آنها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته ۷۲۱ واحد مسکونی در استان پلمپ گردید که از این تعداد ۲۸منزل متعلق به شهر زاهدان است.

وی ادامه داد: در راستای ارتباطات مردمی دبیرخانه سازمانهای مردم نهاد تشکیل شده، این سامانه سامانه بنام سجام از سال ۹۴در استان با هدف دسترشی آسان مردم به دستگاه قضایی را فراهم نموده و هر فرد در دورترین نقطه و حتی روستاها می تواند با اتصال به اینترنت از طریق این سامانه با دستگاه قضا ارتباط برقرار نماید.

انتهای پیام/گ

 رشد رقم ورود پرونده‌ها به دادگستری در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار