در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مناسب‌سازی ۳ مدرسه در هر منطقه برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سه مدرسه هر منطقه برای دانش آموزان تحت پوشش مناسب سازی شده است.

مناسب‌سازی سه مدرسه در هر منطقه برای دانش آموزان با نیازهای ویژهمجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مناسب سازی فضای آموزشی مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه که در مدارس عادی تحت عنوان طرح تلفیقی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: در هر منطقه سه مرکز آموزشی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: گاهی اعتبارات لازم برای مناسب سازی وجود ندارد بنابراین سه مرکزی که بستر مناسب و آمادگی فضای فیزیکی برای پذیرش دانش‌آموزان را دارند انتخاب می‌شوند تا دانش آموز در این مراکز عادی تحصیل کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به ابلاغ این موضوع به تمامی استان‌های کشور اظهار کرد: دانش آموزان صرفا در مدارسی هدایت می‌شوند که سازمان نوسازی مدارس از نظر فیزیکی تاییدیه‌های لازم را به مدرسه داده باشند تا دانش آموز تحت تلفیقی در رفت و آمد کارهای روزمره دچار مشکل نشود.

تولید فیلم آموزشی برای مدارس طرح تلفیقی

قدمی به تشریح امکانات فیزیکی مدارس طرح تلفیقی هم اشاره کرد و گفت: مناسب سازی سرویس بهداشتی، ‌استفاده از رمپ برای تردد دانش‌آموزان و مناسب سازی فضای مدرسه با توجه به نیازهای دانش آموزان از جمله مواردی است که باید مدارس پذیرنده به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه علاوه بر تمهیدات لازم برای فضای فیزیکی، نیروی انسانی مدارس تحت پوشش طرح تلفیقی هم نیازمند توجه ویژه‌ای است، اظهار کرد:‌ معلم رابط از مدارس پشتیبان به مدارس عادی مراجعه می‌کنند تا معلمان این مدارس را برای آموزش دانش آموزان در طرح تلفیقی توجیه کنند؛ علاوه بر آن فیلم‌های آموزشی هم برای نحوه تدریس ویژه معلمان عادی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: فیلم‌های آموزشی کاملا جامع محتوای مورد نیاز برای آموزش به دانش آموز طرح تلفیقی را مورد توجه قرار می‌دهد و اگر در مواردی نیاز به توجیه باشد معلمان مدارس پشتیبان راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار