شب‌های بی‌قراری/ ۱۷

فرصتی برای درنگ و اندیشه در واپسین روز‌های رمضان ۹۸/ هیئتی که فقط در مناجات و ذکر مصیبت خلاصه نمی‌شود

مراسم مناجات‌خوانی و شب زنده داری، این شب‌ها در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس واقع در میدان شهدا برگزار می شود.


فرصتی برای درنگ و اندیشه در واپسین روز‌های رمضان ۹۸/ هیئتی که فقط در مناجات و ذکر مصیبت خلاصه نمی‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در دهه سوم ماه مبارک رمضان، حسینیه تازه تاسیس آیت الله حق شناس با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان کارشناس مذهبی و مناجات خوانی حاج مهدی سماواتی مداح اهل بیت (ع) میزبان مومنان است.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در این حسینیه به صورت سلسله جلسات حول یک موضوع انجام می‌شود. این کارشناس مذهبی در دهه سوم ماه مبارک رمضان امسال، موضوع تمرکز و تفکر را از ابعاد مختلف بررسی می‌کند. وی بین الطلوعین را بهترین زمان برای تفکر در اعمال روزانه انسان معرفی کرد و این کار را یکی از افعال مهم در پیشرفت روحیات معنوی دانست.

در ادامه حاج مهدی سماواتی به مناجات خوانی پرداخت. از روضه تا عشق به حضرت حق تعالی، در میان این مناجات خوانی دیده می‌شد. در شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان، این مناجات‌ها آخرین امید‌ها برای زنده نگه داشتن عشق به پروردگار و پیشروی به سوی آسمان است.

البته همه فعالیت هیئت، در سخنرانی، مناجات و ذکر مصیبت خلاصه نمی‌شود؛ در جوار حسینیه آیت الله حق شناس کتاب فروشی قرار داده شده که آثار دینی و مذهبی عرضه و محتوا‌هایی که در هیئت جایشان خالی است را به مردم معرفی می‌کند. این کتاب‌ها حضار را دست پر به سمت خانه‌هایشان راهی می‌کند.

حسینیه آیت الله حق شناس در مناسبت‌های مختلف مذهبی، برنامه‌های مختلفی با حضور مداحان و سخنرانان مشهور برگزار می‌کند. این حسینیه در میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام واقع شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار