وقتی ورزشکاران سکه یک پول شدند/ تقدیر از دولت به جای ورزشکاران

مراسم تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی شب گذشت در حالی برگزار شد که ورزشکاران و قهرمانان به حق خود نرسیدند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته در سالن همایش‌های بین المللی تهران با حضور رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان و جمعی از روسا فدراسیون‌های ورزشی مراسم تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی برگزار شد تا به نوعی از مدال آوری این عزیزان تقدیر شود.

وقتی ورزشکاران سکه یک پول شدند/ تقدیر از دولت به جای ورزشکاران

این تقدیر دیر هنگام، در چند ماه گذشته با حرف و حدیث‌ها و ناراحتی‌های زیادی همراه بود، اما شب گذشته به هر حال ورزشکاران با شور و شوق زیادی در مراسم حضور یافتند و در نهایت دست خالی مراسم را ترک کردند.

در ابتدای مراسم دارابیان نماینده ورزشکاران پاراآسیایی ایران سخنانی در مورد سختی‌های ورزش معلول برای رئیس جمهور قرائت کرد و در نهایت از حسن روحانی خواست که پاداش‌ها را اگر به صورت سکه پرداخت نمی‌کنند حداقل معادل ریالی آن را به ورزشکاران و قهرمانان بدهند چرا که رشته‌های معلولان هزینه بر است و شغل آن‌ها در حال حاضر ورزش است و باید از این راه امرار معاش کنند.

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز دقایقی در مورد ورزش و نقش آن در جامعه و تاثیر بین المللی آن سخنرانی کرد و البته تمجید از دولت روحانی نقش پر رنگ تری از قهرمانی‌های ورزشی در سخنان وی داشت.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز در ادامه روند مثبت ورزش ایران را در سال ۹۷ تشریح کرد و با اشاره به جام جهانی فوتبال، بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی و المپیک جوانان کارنامه ورزش را مرور کرد، اما آنچه واضح بود از موضوع اصلی یعنی تقدیر از ورزشکاران خبری نبود و هر لحظه از مراسم که می‌گذشت چهره ورزشکاران بیشتر گرفته و درهم نشان می‌داد.

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد مبلغی برای پاداش در نظر گرفته شده که بر اساس جدول خاصی تنظیم شده و در اختیار فدراسیون‌ها قرار گرفته است.

حسن یزدانی قهرمان المپیکی کشتی ایران نیز با متنی که در اختیار داشت دقایقی برای حضار از زبان قهرمانان و ورزشکاران سخنرانی کرد.

وقتی ورزشکاران سکه یک پول شدند/ تقدیر از دولت به جای ورزشکاران

در پایان حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان از موفقیت‌های ایران در عرصه‌های بین المللی و عملکرد دولت در روز‌های بحرانی تمجید کرد و. این بود ماجرای تقدیر از ورزشکاران و قهرمانان بازی‌های آسیایی که در پایان با هزار، اما و اگر در ذهن ورزشکارانی که در مراسم سکه یک پول شدند و بهایی به آن‌ها داد نشد، باقی ماند.

  • اول اینکه مقدار در نظر گرفته شده بر اساس جدول جدید وزارت ورزش و جوانان چقدر است؟
  • آیا فدراسیون‌ها تمام این مبلغ را به حساب ورزشکاران واریز خواهند کرد؟

قرار بود برای هر مدال طلا ۱۶۰ سکه، مدال نقره ۸۰ و مدال برنز ۴۰ سکه در نظر بگیرند و با احتساب قیمت این روز‌های سکه ورزشکاران روی این مبلغ حساب ویژه‌ای باز کرده بودند.

برخی از افراد حاضر در مراسم و ورزشکاران در مورد این مبالغ اظهارات جالبی داشتند.

یک قهرمان نقره‌ای بازی‌های آسیایی معتقد بود: به ما که هنوز در مورد اینکه مبلغ چقدر است چیزی نگفتند، اما من خبر دارم که برای هر سکه قرار است ۲ میلیون تومان بدهند. ورزشکار دیگر رقم را ۲.۵ میلیون تومان عنوان کرد و دست آخر شایعات قوی‌تر حاکی از معادل سازی سکه با رقم همان زمان یعنی ۱ میلیون تومان خواهد بود.

این مراسم تقدیر بیشتر شبیه زجر دادن ورزشکاران بود تا تمجید و تقدیر! ورزشکارانی که با شور و شوق در مراسم حضور داشتند دست آخر به نظر می‌رسد در یک فینال بزرگ شکست خورده بودند و دست از پا دراز‌تر سکه یک پول شدند و به خانه برگشتند.

انتهای پیام/

مراسم تقدیر از ورزشکاران مدال آور بازی‌های آسیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۶:۴۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
دولت محترم ! از هر فرصتی و از هر تریبونی فقط و فقط در جهت خودستائی آنهم از نوع افراطی و کاذبش داد سخن میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
دولت خجالت نمی کشد آیا؟
Ukraine
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
جالبه هی همه به هم میگیم مردم در رای دادن دقت کنیم در صورتی که همشون قبل انتخابات حرف میزنن و بعدش هم هیچ کدوم رو عملی نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
جور تعریف میکنند که انگار روحانی مدال گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
عجب
Australia
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
آقای روحانی قول داده اند .
Australia
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
در مراسم آقای روحانی به چهره تک تک ورزشکار ها نگاه کرد و از روی چهره ورزشکاران که همگی شاد و خوشحال بودند به این نتیجه رسید که تعداد سکه ها زیاد است .
Australia
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
دولت امید یعنی همین وعده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
علی برکت اله
آخرین اخبار