رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

مرگ روزانه ۱۲ نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی/ برای راه‌اندازی بیمارستان ۷۴۰ تخت‌خوابی به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

راه اندازی بیمارستان مدرن نیازمند 400 میلیارد تومان اعتبار جدید/ 30 هزار نفر در لیست انتظار پیوند اعضا هستندمحمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کشور ایران در زمینه پیوند اعضا پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است به طوری که در بسیاری از مراکز سراسر کشور پیوند قلب، کلیه، کبد، ریه و پانکراس انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه با فرهنگ سازی مناسب اهدای اعضای بدن از افراد مرگ مغزی زیاد شده است اما برای رفع نیاز بیماران به پیوند اعضا باید به فرهنگ‌سازی اهمیت داد.

مرگ مغزی سالانه چهار هزار نفر در کشور

آقاجانی تاکید کرد: امروزه به ازای هر ۳ بیماری که دچار مرگ مغزی شده‌اند، عضو ۱ نفر اهدا می‌شود به همین دلیل متاسفانه سالانه ۴ هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که تنها اعضای بدن هزار نفر از این افراد اهدا می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر در لیست انتظار پیوند اعضا قرار دارند و روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ نفر به دلیل نرسیدن عضو فوت می‌کنند.
 
وی گفت: تا کنون ۸ هزار پیوند عضو در دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی انجام شده است و بیمارستان مسیح دانشوری در کار پیوند عضو یکی از مراکز مطرح در کشور محسوب می‌شود.
 
آقاجانی گفت: عملیات احداث بیمارستان ۷۴۰ تخت خوابی مدرن که از ۵ سال پیش آغاز شده، ۷۲ درصد پیشرفت داشته است که اگر اعتبارات کافی برای آن مهیا شود تا ۱ سال آینده این بیمارستان مدرن به بهره برداری می‌رسد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآوری کرد: برای بهره برداری بیمارستان ۷۴۰ تخت خوابی مدرن با کمبود اعتبارات رو به رو هستیم و نیازمند حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای تکمیل این پروژه هستیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.