رحمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

چرا بانک‌ها منابع خود را برای تولید به کار نبستند؟/ راهکار‌های جدید دولت برای تقویت تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:قابل قبول نیست که واحد تولیدی بخاطر نبود یا کمبود نقدینگی غیر فعال باشد.

نقدینگی واحد‌های تولیدی نیازمند کمک بانک هاست/ واحد‌های تولیدی ما نباید لنگ سرمایه در گردش باشدرحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هر تولید به چند مولد برای فعالیت نیاز دارد که یکی از آن مولدها نقدینگی است.  امسال برای حفظ رونق تولید و فعال سازی ظرفیت غیر فعال بانک‌ها، پیگیری‌هایی برای مواد اولیه و نیروی انسانی در شورای پول واعتبار مطرح کردیم. اکنون منابع مالی موجود در کشور  باید به تولید، که یکی از محوریت‌های مهم ما در سال ۹۸ است تخصیص داده شود. اصلا قابل قبول نیست که واحد تولیدی بخاطر نبود یا کمبود نقدینگی غیر فعال باشد یا نتواند از ظرفیت خودش به طور کامل استفاده کند.

وی در ادامه تصریح کرد: وزارت صنعت و بانک‌ها بایدتوجه داشته باشیم که واحد‌های تولیدی ما نباید لنگ سرمایه در گردش باشد و  به دلیل این موضوع تولید کم و یا کارخانه‌ها غیر فعال شود.  به دنبال این هستیم که به غیر از منابع بانکی به سراغ منابع دیگر برای تامین اعتبارات وسرمایه برای تولید برویم و در هر حال ما از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و بخش‌های دیگر انتظار داریم تا پا در میدان بگذارند؛ ما هم در کنار آن‌ها هستیم تا واحد‌های تولیدی، سرمایه در گردش و نقدینگی کافی را صرف تولید ملی و رونق گرفتن آن کنند.

وزیر صنعت گفت: ما می‌توانیم از  تمامی حقوق تولید کنندگان دفاع کنیم و طبق تصمیماتی که تا به الان گرفته شده، عمل کنیم، یعنی پایان سال گذشته تصمیمی مبنی بر اینکه ۲۱ هزار میلیارد تومن سرمایه در گردش برای واحد‌های تولیدی کوچک تامین شود، مورد تصویب دولت و رئیس جمهور قرار گرفت. امسال شروع به پیگیری‌های لازم را درباره همین موضوع کردیم تا مقدار نقدینگی لازم را تامین کنیم. خوشبختانه در این واحد‌ها همه وسایل لازم مانند  سوله، امکانات ماشینی فراهم است. این نکته برای ما حائز اهمیت است که واحد‌های تولیدی در بازار رونق داشته باشند. در خصوص تامین سرمایه در گردش، بانک مرکزی قول‌هایی به ما داده است.

رحمانی با اشاره به قانون برای تخصیصات بانکی در حوزه تولید و اشتغال، گفت: طبق قانون، ۴۰ درصد تخصیصات بانکی باید در حوزه تولید و اشتغال به وزارت صنعت، معدن داده شود،که در سال پیش طبق آمار بانک مرکزی حدود ۳۰ درصد از ۴۰  درصد تخصیص انجام شد.

وی در پایان بیان کرد: میخواهیم که قانون درست انجام شود، لازمه حل مشکلات جامعه اعم از موضوع اشتغال و معیشتی مردم حل شود این است که قانون درباره تولید و تخصیصات بانکی چه از منابع بانکی و چه از منابع دیگرتامین شود. طبق تبصره ۱۸ که مجلس نیز از آن حمایت کرد، منابع دیگری نیز برای تامین این نیاز‌ها در حوزه طرح‌های اشتغال زا معرفی شدند، باید همه در سال رونق تولید برای این موضوع تلاش و کوشش کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
-
محمدرضا
۰۸:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
شما همان وزیری هستی که گفتی اجازه نمیدهیم خودرو گران شود ولی به یکباره قیمت خودرو 5 برابر شد! البته با مجوز شما وزیر خیلی خیلی خیلی خیلی دلسووووووووووووووووووووووووووووز!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
یکی از آثار ربا این است که برکت از سفره های مردم برداشته میشود و شما آقای وزیر و همکاران شما عوامل ربا خواری در جامعه هستید و بانکها به عنوان مراکز رباخواری می باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
همه تولید کننده ها و سرمایه گذاران از نقش بانک ها بصورت مستقیم یا غیر مستقیم گلایه کردند و حال منتظر هستیم که عملکرد بانک ها اصلاح و در وضع یولید و اشتغال تاثیر مثبت ایجاد کنند انشا....ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بخدا حرفهای این بنده خدا بدرد اقتصاد کشور نمیخورد سیاست دولت این مطالب نیست قرارنیست بانکها به کمک رونق تولیدبروند امروز17/3/1398یادتان نرود چی نوشتم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سیستم بانکی ربوی است
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
روی چه حسابی وام گیرنده درازای پنج میلیون تومان باید شش میلیون صدهزارتومان بهره بدهد که بااحتساب اصل پول یازده میلیون و صدهزارتومان باید به بانک بدهدسود22درصد وام گیرنده منطقی محاسبه نمیشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
چرا به کارمندان بانک ها وام میلیاردی و پاداش های بی حساب و کتاب میدهند ولی یک مامور نیروی انتظامی که جانش روزانه در خطر است برای 2 میلیون وام هزار بدبختی بکشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
وام های میلیاردی به کارمندان بانک مشکل اصلی سیستم بانکی ایران است یه کارمند ساده با چند سال سابقه سریعا میلیاردر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
منتظر استعفای شما هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
باعث گرانی خودرو خود شمایی آقای وزیر، مرزها را باز بگذارید حداقل مردم از شر این خودروهای بی کیفیت راحت شوند، مجلس را از خواب بیدار کنید!
Iran (Islamic Republic of)
توپانی
۱۷:۱۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
دولت بایدبرای رونق تولیددارندگان سرمایه راکت دربانکهارامشاوره داده وآنان رادرسهام شرکتهای تولیدی شریک نماید.
Iran (Islamic Republic of)
تولید کننده
۱۶:۴۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تولیدکننده هستم وام۱۸%بهره بعلاوه۵% کارمزد بعلاوه۱۰% مسدودی حالا بگید حمایت ازتولید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۶:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بنده یک پرورش دهنده ماهی هستم بعد سیل پاییز97 دچار خسارت شدیدی شدم، تسهیلاتی از محل صندوق توسعه به عاملیت بانک کشاورزی تصویب شد، بانک مربوطه دست به هر کاری زد تا در پایان سال بنده موفق به دریافت آن نشوم. کسی نیست به درد تولید کننده رسیدگی کند و از کارشکنی های عده ای پیش آنها گلایه نمائیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
چون بانک ها به فکر ملت نیستند
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خدارحم كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خدایا خودت بداد مان برس سال ۹۵که شروع کردن سود بانکی رو کم کردن هم تولید صاحب خانه ها پول پیش نمی‌گرفتند به بهونه سود کم و پولها از بانکها خارج شد و در بازار به ربا با بهره سنگین داده شد اولین کاری که دولت نکرد باید وقتی نفت و گاز می‌فروخت یه بخش از در آمد را برای جمع کردن نقدینگی میکرد و تو بخش تولید مسکن برای قشر ضعیف نقدینگی که دست اینها است و به صاحب خانه های دلال میدادند جمع میشد متعصفانه اراده ای برای کار برای مردم تو مسولین نیست اگر مسؤلان با هزینه های سنگینی که در بیرون از مرزها میکردن خرج کشور میکردن الان ایران از لحاظ قدرت صنعتی تو خاور میانه حرف اول را میزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بعضيها يه جورايي نظر ميدن فكر ميكنن اول مخ اقتصادي كشور هستن
متعصفانه يا متأسفانه!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۱:۲۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
یکی از ضربه هایی که به صنایع غذایی کشور وارد شد توسط خود جهادکشاورزی بود که محصولات کشاورزی سوبسید دار خام را صادر کرد و بانکها در سرمایگذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی دلسرد شدند. واقعا" جهاد کشاورزی اینده نگر نیست و فقط سود حال را در نظر می گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بخدا خسته ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خداتم شکر کن که سایه نایب امام زمان بالا سرمونه
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسین کاظم پور
۱۰:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
چون سود کارمندان و سهامداران ،واسطه گری و بنگاه داری است
آخرین اخبار