طرح آمایش ۱۴ برای پناهندگان خراسان رضوی اجرایی می‌شود

طرح آمایش ۱۴ ویژه مهاجران و پناهندگان خراسان رضوی برای ۱۴۰ هزار نفر پیاده می‌شود.

طرح آمایش ۱۴ برای پناهندگان خراسان رضوی اجرایی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدعلی قاسمی مدیرکل اتباع و امور مهاجرین استانداری خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی فشار خون شهروندان تبعه کنترل و ارتقاء سطح بهداشت آن‌ها پیگیری می‌شود، همچنین می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه سیام در راستای تسریع خدمت‌رسانی به اتباع خارجی، افزود: طرح آمایش ۱۴ و صدور کارت کار با عنوان خوداظهاری مشاغل، در مدت دو ماه برای اتباع انجام می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه ۳۲۰ هزار پناهنده و مهاجر در خراسان رضوی زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی دومین استان از نظر پذیرش و سکونت مهاجران است.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین استانداری خراسان رضوی به ۱۴۰ هزار نفر از این افراد که در طرح آمایش شرکت کردند، اشاره کرد و گفت: ۵ هزار نفر از آن‌ها تبعه عراق، ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از سایر ملل می‌باشند و ۶ هزار نفر دانشجو و ۴ هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز تبع خارجی در استان هستند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۷، ۸ هزار و ۹۳۴ قشر آسیب‌پذیر و هزار و ۴۱۰ نفر قشر غیر آسیب‌پذیر، ۱۴۰ نفر بیماران خاص وجود داشتند که در طول امسال به این آمار اضافه شده است.

وی با بیان اینکه طرح آمایش ۱۴ از ۷ خردادماه در ۱۵ استان کشور آغاز شده، گفت: این طرح تا ۱۸ خرداد ادامه دارد و نوبت‌دهی خانوار‌ها انجام می‌شود که این افراد اطلاعات خود را ثبت می‌کنند.

قاسمی افزود: ۱۷ دفتر کفالت در استان در تردد پناهندگان مشغول فعالیت هستند، همچنین ثبت نام دانش‌آموزان جدید نیز در این راستا انجام می‌شود.

وی به پنج گروه شامل طرح آمایش ۱۴ اشاره کرد و ادامه داد: افراد دارای کارت هویت ۱۲ و آمایش ۱۳، دارندگان برگ تردد، همسران و فرزندان بانوان ایرانی که حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در خراسان رضوی هستند، دارندگان کارت آمایش ۱۲ و هویت ۱۴ همچنین دارندگان کارت آمایش ۱۱ و هویت ۱۰ شامل این طرح می‌شوند.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین استانداری خراسان ۲۰ گروه آسیب‌پذیر را شامل تخفیف‌های شهرداری دانست و گفت: طبق فرایند موجود در دفتر کفالت، به آن‌ها ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف داده می‌شود، در فرایند آمایش ۱۴ از افراد بهای خدمات شهری دریافت نمی‌شود، در تلاش هستیم که این امر همزمان با بحث بیمه سلامت و صدور گواهی‌نامه رانندگی انجام شود.

قاسمی اظهار داشت: اموری نیز در حوزه سلامت راه اندازی شده و امور مربوطه پیگیری می‌شود، هزینه خدمات شهری هر تفر از ۱۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان متفاوت است، به عنوان مثال این هزینه برای خانواده‌های یک نفره ۱۲۰ هزار تومان است، این رقم برای خانواده‌های دو نفره به ۱۵۵ هزار تومان می‌رسد.

انتهای پیام//ف. ح
 


پناهندگان خراسان رضوی مشمول طرح آمایش ۱۴  می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۹۸
با سلاماین هزینه ها رو بیارید پایین خیلی زیاده با این اوضاع کار چطور از پس بر بیاییم ممنون