دادستان تهران: برای مبارزه با مفسدان اقتصادی هیچ خط قرمزی نداریم

القاصی مهر گفت: مفسدان اقتصادی بدانند که ما به عنوان خط مقدم مبارزه هیچ خط قرمزی را برای خود متصور نیستیم.

دادستان تهران: برای مبارزه با مفسدان اقتصادی هیچ خط قرمزی نداریمبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر دیروز و پس از بازدید سرزده دادستان تهران از دادسرای پولی و بانکی، جلسه‌ای با حضور جانشین سرپرست این دادسرا، بازپرسان و دادیاران برگزار شد.

علی القاصی مهر دادستان تهران در این جلسه ضمن تشکر از زحمات همکاران قضایی و اداری در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: کار در مجموعه دادسرا بسیار حساس و پر زحمت است، البته با روحیه جهادی شما قضات و کارکنان امیدوارم از سدّ تمام موانع مبارزه با فسادخواهیم گذشت.

وی ادامه داد: اعتقاد بنده این است که نقش قضات ما در احقاق حق و جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص و بیت المال به مراتب بیشتر از نقشی است که دیگر قضات دارند، چرا که سنگ بنای مبارزه با مفاسد اقتصادی در دادسرا تشکیل می‌شود و تصمیمات دیگر مراجع قضایی بر پایه همین تحقیقاتی است که در شعب دادسرا انجام می‌­شود و این امر اهمیت دادسرا و تحقیقات شعب را چند برابر می‌­کند.

دادستان تهران افزود: امروز چشم امید مردم در مبارزه با فساد به قوه قضائیه است و مفسدان اقتصادی بدانند که ما به عنوان خط مقدم مبارزه هیچ خط قرمزی را برای خود متصور نیستیم و هیچ حاشیه امن یا ملاحظه‌ای در این مبارزه برای مفسدان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: دادسرای تهران تمام‌قد در آرایش جنگی برای مبارزه با فساد است و به یاری خداوند در این امر موفق خواهیم بود.

علی القاصی مهر افزود: هنر قاضی مدیریت پروژه و انجام تحقیقات آن، در زمان مناسب است که بتواند زوایای پرونده را خوب بررسی کند و دلایل و مستندات را با حساسیت دنبال کند و بر همین اساس ما قصد داریم پرونده‌­های فساد اقتصادی را در تمام مراحل رسیدگی رصد و پیگیری کنیم تا در زمان مناسب به نتیجه مطلوب برسند، لذا دادستانی در این موارد بی طرف نخواهد بود و قطعاً مطالبه گر حقوق بیت المال و مردم است.

دادستان تهران همچنین از حجم بالای پرونده­‌های مطروح در دادسرا انتقاد و تصریح کرد که با مدیریت پرونده‌ها همراه با سرعت و دقت مضاعف نسبت به احقاق حقوق اقدام شود، چرا که به نتیجه رسیدن این پرونده­‌ها در زمان مناسب باعث مبارزه موثر در فساد اقتصادی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برخورد با فساد هزینه دارد، به خصوص در جایی­ که طرف مقابل آن صاحبان ثروت و قدرت باشند، لذا دادستانی در این گونه موارد با جدیت و قاطعیت فرد مفسد و مرتبط با کانال‌های قدرت را به تیغ عدالت خواهد سپرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن انتقاد از مراجعی که مخاطب قوه قضائیه قرار می‌گیرند، اظهار داشت: در صورتی که ارسال نتیجه استعلام از نهاد‌ها و مراجع مختلفی که مخاطب دستگاه قضایی قرار می‌گیرند باعث اطاله دادرسی شود، باید منتظر احضار و پاسخگویی باشند.

وی افزود: ما در پیگیری مفاسد اقتصادی بسیار مصمم هستیم و از تمام ظرفیت‌های قانونی جهت تسریع در مبارزه با فساد استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناهید کاظمی خواهر دو شهید وهمسر رزمنده
۲۲:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
بنظرم برای مبارزه با این اختلاس گران بیشرم که بصورت زنجیروار و هرمی دست به اختلاس رانت خواری زده اند چون وسعت اختلاسها خیلی بیشتر از اینها استمجتمع قضایی برای این حجم از اختلاسها جوابگو نیست .1_باید وزارتخانه برای مبارزه با اختلاس ورانت خواری تشکیل داد 2_از خانواده شهدا و جانبازان ورزمندگان بخواهید دراین برهه اززمان این اختاسها حیثیت اسلام وانقلاب را که حاصل خون هزاران شهید و جانباز ورزمنده است هدف قرار دادهاند به پاس حفظ اسلام وخون شهداپا به میدان گذاشته واز هر نوع همکاری با دستگاه قضایی کشور کوتاهی نکنند تا این جرثومه های فساد به اشد مجازات برسند .امیدوارم بحق خون شهدا همه مسولین قضای در راس انها حجه الاسلام ریسی که قاطعیت و تلاش شبانه روزی خود و همکارانشان برما پوشیده نیست با تاییدات الهی موفق موید باشند .ان شالله .
-
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام بنده نیز می گویم نقدینگی را از معاملات حذف و تمامی معاملات را اعتباری کنید تا کسی توان اختلاس ، دزدی ، رانت ، قاچاق کالاو ارزر و... را نداشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
باید مفسدان اقتصادی در ملاعام مجازات و اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
ببینیم وتعریف کنیم درحدشعارنباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
دادستان محترم لطفا برای مبارزه با ارازل و اوباش تهران، دزدان، قاچاقچیان و غیره نیز خط قرمز تعیین کنید.
برای رانندگان وحشی و موتورسواران وحشی نیز خط قرمز تعیین کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
اصلشم همينه
آخرین اخبار