آزمون عجیب روانشناسی با نتایج فاجعه آمیز!

در دنیای روانشناسی انجام آزمون‌های روانی یا فعالیت‌هایی که به نوعی کنش و واکنش‌های ذهن را می‌سنجد اقدامی رایج است، اما گاهی برخی اقدامات نتایجی متفاوت با انتظارات افراد دارند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در دهه ۱۹۸۰ میلادی در ایالات متحده انجام یکی از آزمون‌های روانشناسی نتایجی عجیب رقم زد. در جریان این مطالعه، دانشگاه کالیفرنیا از شرکت کنندگان مبتلا به اسکیزوفرن درخواست کرد دارودرمانی را ترک کرده و در یک روند ترک دارو شرکت کنند، اما نتایج به شدت نگران کننده بود. شاید بهتر باشد ماجرا را از دریچه ذهن یک بیمار مبتلا به اسکیزوفرون ببینیم؛ تونی لامادرید، یک مرد ۲۳ ساله با سابقه افسردگی و اسکیزوفرنی بود که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ در مرکز روانپزشکی و مرکز پزشکی UCLA تحت درمان قرار گرفت. در طی آن زمان، او هم بیمار و هم شرکت کننده فعال در یک مطالعه روانپزشکی بود که توسط دانشگاه تایید شده بود.


بیشتربخوانید: عجیب ترین آزمایش‌های روانشناسی با نتایج باورنکردنی و ناراحت کننده +تصاویر


این مطالعه، "فرآیند‌های رشد در اختلالات اسکیزوفرن" را با حضور مایکل گیتلین به عنوان روانپزشک مورد بررسی قرار می‌داد. هدف از این مطالعه، جمع آوری اطلاعات در مورد نحوه و علت عود بیماری اسکیزوفرنی بود. در بخشی از این آزمایش بیماران نیاز به قطع دارو‌ها برای ارزیابی اثرات دارو داشتند. این آزمایش مبهم بود و مشخص نبود ابعاد عوارض آن برای کودکان چگونه خواهد بود.

بیمارانی که تحت درمان قرار گرفتند به آزمایشات مرتبط به آزمایش واکنش شدید نشان دادند. نتیجه این آزمایش زمانی فاجعه آمیز بود که بیش از ۹۰ درصد از بیماران در طی دوره آزمایش با عود شدید بیماری رو به رو شدند. نکته منفی بی اخلاقی تیم آزمایشگر بود که حتی پس از خروج برخی بیماران از آزمایش و درخواست دارو از سوی انان، به آن‌ها دارونما دادند و به زندگی قربانیان تحقیقات فکر نکردند. حدود شش سال پس از این آزمایش تونی با پریدن از یک ساختمان، خودکشی کرد.

امروزه این آزمایش به عنوان یکی از منفی‌ترین و بی اخلاق‌ترین آزمایش‌های روانشناسی شناخته می‌شود.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

نگاهی به یک آزمون روانشناسی که به سرانجام خوشی ختم نشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار