در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقرار جوانان صاحب ایده در پارک‌های علم و فناوری/ افزایش حمایت از شرکت‌های خلاق

رئیس پارک علم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی گفت: برای حمایت از جوانان صاحب ایده بستر مناسب حضور در این پارک‌ها را در نظر گرفتیم.

حمایت از شرکت‌های خلاق بیشتر می‌شود/ استقرار جوانان صاحب ایده در پارک‌های علم و فناوریمحمد حسین ایمانی خوشخو رئیس پارک علم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این پارک اظهار کرد: پارک علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی اولین پارک صنایع خلاق است که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است.

وی درباره بخش‌های مختلف این پارک بیان کرد: پارک علوم و فناوری صنایع فرهنگی از سه بخش اصلی تشکیل شده است؛ در بخش اول آن به ایده پردازان و جوانانی که ایده‌های نو دارند خدمات مشاوره داده می‌شود و در راستای حمایت از جوانان قدم بر می‌داریم‌.

رئیس پارک علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی ادامه داد: در بخش اول اگر جوانان ایده‌های نو داشته باشند می‌توانند بیایند و به مدت چند ماه از مشاوره‌های پارک استفاده کند و سرانجام در صورت تایید و دفاع در پارک مستقر شوند.

حمایت از شرکت‌های خلاق در بستر ارائه مشاوره

ایمانی خوشخو بیان کرد: بخش دیگر مربوط به تحقیق و توسعه شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی بیرون از پارک است و بخش سوم هم به حمایت از شرکت‌های جدیدی  که در پارک مستقر می‌شوند مرتبط است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت‌های خاصی برای پاک وجود دارد، گفت: هنر‌های تجسمی، رسانه و گردشگری از اولویت‌های اصلی پارک علم و فناوری هستند و اغلب شرکت‌ها در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به فراخوان صادر شده برای حضور شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در پارک علوم و فناوری بیان کرد: هر ساله فراخوان حضور شرکت‌ها در پارک صادر می‌شود.

ایمانی خوشخو درباره میزان حمایت از جوانان و شرکت‌های خلاق و بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ شرکت خلاق در پارک هستند و البته این توانایی وجود دارد که از  ۱۰۰ جوانی که دارای ایده‌های جدید هستند هم حمایت کنیم.

وی یاداوری کرد:  البته لازم نیست تمام شرکت‌ها در پارک مستقر شوند بلکه بخش اعظمی از شرکت‌ها هم می‌توانند به شکل مجازی با پارک ارتباط برقرار و از خدمات  استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
بهترين نشونه درستي يه ايده اينه كه كنفرانساي معتبر تاييدش كنن
ولي من خودم صدها ايده دادم كه هزاران ميليارد دلار ثروت مياره و ميليونها جوون رو هم نون ميرسونه و تمام كنفرانساي شرق و غرب تاييدش كردن ولي حتي حاضر نيستن آزمايشي انجام بدن ببينن درسته يا نه
حتي بنياد نخبگانم منو قبول نكرد
آخرین اخبار